Lloret de Mar fa un pas endavant en el seu compromís amb la inclusió i la millora de l’experiència turística amb la incorporació de cinquanta espais del municipi a la plataforma PROA, l’eina oficial de l’Agència Catalana de Turisme i referent a Catalunya per a la gestió i validació de l’accessibilitat turística. PROA és una eina digital que permet autoavaluar i validar el nivell d’accessibilitat dels equipaments turístics. Actualment, la meitat d’aquesta cinquantena d’espais de Lloret són públics i l’altra meitat corresponen a establiments i serveis privats.
En una primera fase, que s’ha dut a terme aquesta tardor del 2025, tots els espais han realitzat un procés d’autoavaluació, i serà a partir del mes de febrer quan s’iniciaran les auditories presencials per verificar la veracitat de les dades aportades.
En l’àmbit públic, Lloret de Mar ja ha incorporat els principals equipaments municipals, incloent-hi les oficines de turisme, les platges, els recursos patrimonials, el Teatre Municipal, els pavellons esportius, les pistes d’atletisme, les pistes de tennis i pàdel, la Piscina Municipal, la Biblioteca, el Camí de Ronda, l’Església Parroquial, l’Amfiteatre dels Jardins i el servei de Taxi. Aquests espais formen part del primer conjunt de recursos que seran validats a partir de febrer.
La plataforma, d’ús gratuït, avalua sis grans àrees: accessibilitat visual, accessibilitat auditiva, mobilitat reduïda, cadira de rodes, necessitats familiars i accessibilitat cognitiva.
La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, explica: “Amb aquest projecte, Lloret de Mar reafirma el seu compromís amb un model de turisme més responsable, accessible i orientat a la millora contínua gràcies als indicadors que proporciona l’eina”.
PROA és una plataforma digital que facilita una autoavaluació estructurada i homologada de l’accessibilitat, posa la informació resultant a l’abast de visitants, empreses i administracions, i es converteix en una eina clau per avançar cap a destinacions més inclusives.
Amb aquesta iniciativa, Lloret esdevé una de les primeres Destinacions Turístiques Intel·ligents de Catalunya que integra l’accessibilitat com un pilar estratègic dins la seva aposta per la sostenibilitat social. Aquesta línia de treball permet a la destinació obrir nous segments de mercat, millorar la competitivitat i contribuir a la desestacionalització.
Charo Errando, directora del projecte PROA confirma: “Lloret està fent un pas valent i exemplar. Incorporar l’accessibilitat dins l’estratègia DTI significa situar les persones al centre, generar una destinació més equitativa i atraure nous públics que valoren la inclusió com un criteri clau de decisió. És un moviment que reforça el lideratge de Lloret i que aporta retorn social i econòmic al municipi”.
Formació al sector del turisme de negocis i esdeveniments
Seguint amb l’estratègia de conscienciació i sensibilització als professionals del sector turístic de Lloret, el passat 11 de novembre va tenir lloc a l’Hotel Santa Marta una sessió sobre l’accessibilitat en esdeveniments i eines per a incorporar-la. La jornada es va organitzar des del Lloret Convention Bureau, en col·laboració amb el Catalunya Convention Bureau i el Costa Brava Girona Convention Bureau i va comptar amb una trentena d’assistents que van poder assimilar el contingut del Manual d’accessibilitat en esdeveniments del Catalunya Convention Bureau i aplicar diferents eines en el seu dia a dia per avançar en el respecte a la diversitat i contribuir a generar un llegat que aporti un valor afegit al turisme de reunions.