L’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar va acollir ahir més d’una quarantena de professionals del sector que participaven en les jornades de creació i millora del producte turístic familiar. Hi han participat tècnics del sector públic de diferents departaments municipals, així com representants del sector privat de l’àmbit de l’allotjament, les activitats i la intermediació. Prèviament, Lloret Turisme va presentar la memòria del 2022 on destaca la creació de la taula de Turisme Familiar i les accions de comunicació, amb la campanya de turisme familiar “Lloret Family Spoilers” i diferents accions en mercats estratègics com el català, el francès, el belga i el neerlandès.
L’acció estrella de l’exercici anterior va ser la creació del segell “Little Foodies”, juntament amb Fundació Alicia, en la que es van certificar 20 establiments hotelers i de restauració que aposten per una gastronomia infantil bona, sana i sostenible.
Així mateix, també es van compartir les accions previstes pel 2023, en el que hi destaca la consolidació i l’ampliació del certificat “Little Foodies”, i la seva corresponent campanya de comunicació en mercats estratègics. També es preveu una campanya específica per al públic familiar, relacionada amb la capitalitat de la cultura catalana 2023.
Aquesta iniciativa és la primera de les accions previstes per a aquest any en el marc del Pla de millora de la competitivitat del producte turístic familiar, un projecte que s’ha dut a terme en col·laboració amb Castro Consulting, empresa consultora especialitzada en aquest segment, i que inclou un pla d’accions a tres anys que pretén reforçar el posicionament de Lloret de Mar en el segment del turisme familiar.
Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, explica que “el turisme familiar ha evolucionat de manera transversal i les tipologies de famílies que trobem actualment obren un ampli ventall d’oportunitats, per tant, cal conèixer quines són les seves necessitats i què els pot oferir la nostra destinació. La millora de la competitivitat en aquest segment va més enllà de l’especialització dels allotjaments, ja que rau en les experiències. Ja tenim estructurats productes com el Lloret Adventure o el Lloret Nature que han d’incorporar aquesta perspectiva familiar”. Un exemple serien les sortides d’immersió lleugera en família que organitza Lloret Turisme amb el Centre d’Interpretació de la Casa del Mar, Xatrac, cada estiu i que s’han convertit en una de les experiències més demanades. Elizabeth Keegan explica que “el repte és poder oferir activitats familiars per al mercat de proximitat tot l’any, no només en la temporada de més afluència turística, amb productes com el cultural o el de natura”.
La jornada d’ahir va constar de dues parts: una de formativa, focalitzada a presentar les noves tendències de la demanda i l’estructuració del producte familiar; i l’altra, un taller de creació de producte i de treball en xarxa per la millora de coneixement entre les empreses locals, així com de foment de la creació de productes combinats que es puguin oferir a client final o operadors turístics.
La propera sessió, prevista per al dia 22 de febrer, estarà orientada a la promoció i el màrqueting en el món digital fent incidència en la importància dels continguts i els canals de difusió.
Lloret de Mar es va certificar el 2010 com a Destinació de Turisme Familiar i actualment compta amb 24 empreses certificades per l’Agència Catalana de Turisme incloent-hi setze hotels, dos grups d’apartaments, dos càmpings, tres parcs d’oci i un museu. A més, la destinació també compta amb una desena d’establiments amb instal·lacions “splash” i per aquest 2023 està prevista la inauguració d’una nova atracció aquàtica en un complex hoteler.