Calculen el milionari impacte econòmic després de l’ascens del Girona FC

Avatar photo

El doblet històric que han aconseguit el bàsquet i el futbol gironí transcendeix més enllà dels esports

La Cambra de Comerç de Girona estima en 40 milions d’euros (MEUR) l’impacte econòmic de l’ascens simultani del futbol i el bàsquet a l’elit de la competició. És tan sols una xifra inicial, però per calcular-la parteix d’una base bastant sòlida: l’estudi que va fer ara fa quatre anys, mesos després que el Girona FC pugés a la màxima divisió estatal. La Cambra calcula que, d’aquest impacte, fins a 25 MEUR correspondran al futbol. I que la resta els aportaran tant el bàsquet masculí -amb Marc Gasol com a clara “icona”- com el femení o l’hoquei. Més imatge de marca, més ingressos per a botigues, hostaleria i turisme pels aficionats que mouran els partits i, també, més pressupost per als clubs són algunes de les variables que es tenen en compte.

El doblet històric que han aconseguit el bàsquet i el futbol gironí en tan sols sis hores transcendeix més enllà dels esports. Perquè l’ascens a l’ACB i a la primera divisió es traduirà, també, en un clar impacte econòmic. No només per a la ciutat, sinó de retruc, també per a la demarcació. Més pressupost per als clubs i, també, més aficionats que aniran tant a Montilivi com a Fontajau per veure-hi partits, i que faran despesa a botigues, bars, restaurants i hotels.

La Cambra de Comerç de Girona estima, en una primera valoració, que l’ascens simultani suposarà un impacte econòmic -tant directe com indirecte- de fins a 40 MEUR. “S’ha de tenir en compte, també, que Girona és l’única ciutat mitjana que té el futbol a La Lliga, el bàsquet masculí a l’ACB i el bàsquet femení a l’elit; a tot l’Estat, tan sols hi ha també Madrid i València”, concreta el director gerent de la Cambra, Eduard Torrent.

Per analitzar la repercussió econòmica d’aquesta fita històrica al llarg de la propera temporada, la Cambra analitza sobretot quatre variables. La primera és l’impacte directe dels partits (és a dir, la despesa que fan els seguidors a botigues i hostaleria abans i després del matx). La segona és l’impacte indirecte, o sigui aquell que es generarà “a tots aquells sectors productius que d’alguna manera o altra hi estiguin relacionats”, concreta Torrent.

La tercera variable és l’impacte de marca; ras i curt, el valor de la imatge. En el cas del bàsquet, per exemple, el director gerent no amaga la valia de Marc Gasol “com a icona internacional, perquè pocs equips tenen un director-jugador com ell”. I per últim, l’últim impacte és el que es coneix com el de transferència. És aquell que va lligat al creixement del pressupost del club, que com precisa Torrent, “en el cas del futbol passarà dels 10 als 50 MEUR, i això innegablement repercutirà en el territori”.

Ara fa quatre anys, arran de l’ascens del Girona FC a primera divisió el juny del 2017, la Cambra de Comerç ja va fer un primer estudi sobre aquests impactes. En aquell cas, centrat exclusivament en el futbol. L’anàlisi xifrava en 22,5 MEUR el pas de l’equip a primera divisió. “Ara, però, ja estem parlant que seran més de 25 milions, perquè durant aquest temps calculem que la imatge de marca del Girona FC ha crescut en 3 milions més; i això es veu sobretot en tot el que es mou a través de xarxes socials”, concreta Eduard Torrent.

Entre 15 i 20 MEUR

Ara, a més, a diferència del 2008, a aquesta quantitat també cal sumar-hi la que generarà el bàsquet masculí. Un impacte econòmic que la Cambra de Comerç, en una primera estimació, situa en 15 MEUR, però que podrien arribar a ser-ne 20 (també, sumant-hi el bàsquet femení i, en menor mesura, l’hoquei).

De fet, Eduard Torrent recorda que, tan sols durant els dies de la Final Four de la LEB Or, cadascun dels equips que venien de fora (Lleida, Estudiantes i Palència) han arribat a moure “entre 600 i 800 seguidors”. “I això, clarament, ja s’ha deixat notar en els ingressos que han fet el sector d’hostaleria i comerç”, concreta el director gerent de la Cambra.

I més enllà d’això, Torrent també recorda que Girona i la demarcació tenen atractiu (amb la marca turística Costa Brava-Pirineus). “Hi haurà gent que vindrà a la ciutat per primera vegada per veure els partits, però que més endavant tornarà a Girona o al territori per passar-hi les vacances; i aquest impacte, que és el que es genera a partir de la marca, també tindrà un gran creixement”, ha recordat el director gerent. “Amb equips mitjans com els nostres, molt lligats al territori, això també és important”, diu Torrent.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

VÍDEO: Ferrariman demana perdó a la policia per ordre del batlle

Notícia següent

Demanen ajuda urgentment per trobar el Luís, desaparegut a Tarragona

Notícies relacionades