Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

L’Ajuntament de Blanes demana explicacions a Endesa pels continuats talls de corrent

Avatar photo

L’alcalde, Àngel Canosa, ha adreçat una carta a la companyia elèctrica demanant que es facin les gestions oportunes per resoldre aquestes deficiències en el servei

Durant aquests darrers dies, la ciutadania de Blanes ha patit un continuat nombre de talls de llum en diverses franges horàries. Els més habituals han coincidit amb la granja del migdia, però també n’hi ha hagut a la nit, de matinada i als matins, coincidint molts cops amb l’horari de treball. Segons les queixes rebudes, la interrupció del fluid elèctric ha afectat pràcticament tots els veïnats del municipi en major o menor mesura.

En alguns casos, segons ha informat la companyia, han estat avaries puntuals que s’ha tardat algunes hores en resoldre, però majoritàriament es produeixen el què s’anomenen ‘micro-talls’, i al cap d’un relatiu poc temps es reprèn el subministrament. Ara bé, en una època en què la feina es basa majoritàriament en el treball amb ordinadors, si no es disposa d’un SAI o algun altre tipus de dispositiu d’emmagatzematge energètic, sovint el què s’estava feinejant es perd-

També cal tenir en compte que les aturades elèctriques sovint provoquen la caiguda de la xarxa telemàtica que, juntament amb el necessari reinici dels aparells informàtics, suposen un temps afegit a la interrupció patida. En l’actualitat aquests talls encara repercuteixen de manera més negativa, ja que moltes persones estan fent teletreball, com una de les mesures sanitàries per prevenir l’expansió de la COVID. Als centres de treball se sol disposar d’aquells dispositius que fan que els talls de llum –sobretot si són micro-talls- passin pràcticament desapercebuts, però al treballar des dels domicilis sovint no es disposa d’aquestes eines.

Perjudicis en Comerços i Establiments de Restauració

També ha perjudicat molt seriosament als comerços, bars, restaurants i establiments de restauració. En aquest darrer cas, no tan sols han hagut d’interrompre l’activitat durant tota l’estona que s’ha allargat el tall de llum. També s’han hagut de lamentar pèrdues de productes que de les neveres i congeladors que s’han fet malbé, així com la impossibilitat de poder servir determinats serveis.

Tot plegat ha provocat que els talls de llum, que s’estan produint gairebé diàriament, hagin creat un creixent malestar en la població blanenca. Un malestar que, donat l’actual context de la pandèmia i les repercussions econòmiques  que està provocant la inactivitat, són encara més greus.

Queixa de l’Ajuntament de Blanes demanant explicacions a Endesa

Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Blanes ha demanat explicacions a la companyia elèctrica, a través d’una carta que ha adreçat a ENDESA, l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, en representació del consistori. En la missiva, el batlle descriu els inconvenients que està creant en la població els continuats talls de llum, reclamant que s’arrangi aquesta deficiència en el servei.

Tanmateix, l’alcalde commina la companyia elèctrica perquè faci les gestions que calgui per resoldre aquestes deficiències amb la major celeritat possible. També demana als representants de l’empresa de serveis que, a la major brevetat, comuniquin les solucions que té previst implementar per resoldre l’actual situació que tants inconvenients està creant.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Aïllat un mòdul de la presó de Mas d’Enric per tres casos de Covid-19

Notícia següent

L’Ajuntament de Girona adquireix dos nous autobusos pel transport públic

Notícies relacionades