Lluís Costa, professor titular i director científic del Campus de Comunicació a la Universitat de Girona. Amant i difusor de la història de la comunicació gironina a través de la seva investigació i dels seus propis coneixements. Acaba de presentar el seu nou llibre: “Qui més anuncia, més ven”; en ell, explica l’evolució de la publicitat des de finals del segle passat fins a l’actualitat. Un llibre on ens ensenya la publicitat en diferents formats, en diferents moments històrics contextualitzats i en com la seva evolució ens mostra que tot té una conseqüència.
Els primers anuncis, dels quals se’n tenen constància, són de finals del segle XIX i en format escrit però amb un text molt reduït i amb una aparició dins les últimes pàgines del diari o mitjà en paper. A poc a poc, arriba el gran senyor de la nostra era: el capitalisme. És aquí, quan a poc a poc, comencen a aparèixer les creativitats en els anuncis, molt discrets encara, però ja van avançant. Quan s’arriba als anys 60, el context de la dècada, fa que tot avanci ràpidament i que els anuncis cada cop intentin guanyar més pes en una societat on ser més vist era igual a vendre més.
En aquell moment, la premsa local i comarcal tenien un paper fonamental dins la societat i això va permetre que molts comerços i empresaris poguessin utilitzar aquests mitjans per publicitar-se i guanyar més visites als seus establiments i com a conseqüència més vendes. Les empreses gironines es van posar al dia amb la publicitat i hi va haver un seguit d’empreses que van començar a ser més creatius i a marcar tendència dins una societat que anava evolucionant constantment, juntament amb el seu contingut publicitari.