L’objectiu d’aquesta iniciativa és, entre tots els implicats, contribuir a canviar el model econòmic i de consum actual per una nova economia estretament vinculada al territori, que enforteixi l’economia local i permeti que surtin reforçats de la situació actual.
‘Ajudem-nos, triem productes i serveis locals’ es presenta amb una campanya transversal liderada des de la Diputació de Girona i amb el suport i la implicació de moltes entitats dels diferents sectors econòmics gironins, que representen milers d’empreses, comerços, productors i serveis.
La campanya neix amb un missatge clar i directe que té per objectiu interpel·lar tots els gironins: empreses, entitats públiques, escoles, famílies i tothom que escull adquirir un producte o servei de qualsevol mena (alimentació, mercats, comerç local, restaurants, hotels, vacances, oci o cultura).
La campanya compta amb la participació activa dels cuiners Joan Roca i Pep Nogué i s’inicia amb un seguit de vídeos que mostren com cada persona té la força suficient per escollir i poder ajudar els altres. Tots els missatges es distribuiran per xarxes socials i mitjans de comunicació, i s’adaptaran a les diferents fases de desconfinament a mesura que avanci el calendari.
Segons el president de la Diputació, Miquel Noguer, busquen “donar un missatge clar i directe a tots els gironins per tal que facilitin el desenvolupament de l’entorn social i econòmic de les famílies”. “La Diputació vol ajudar a fer d’aquest un territori desenvolupat econòmicament, generador de llocs de treball, amb benestar i equitat social, i que ens faci menys dependents i menys vulnerables”, remarca noguer que insta a ajudar el teixit gironí triant productes i serveis de proximitat.
La Diputació fa una crida a tots els sectors implicats a sumar per ajudar-se entre ells i per transmetre aquest missatge per tots els canals de cada entitat. Fins ara, ja s’han adherit a la campanya més de cinquanta productors, negocis d’hostaleria, comerços i empreses de Girona Excel·lent.