Creixen un 7,3% els passatgers als autobusos interurbans de l’ATM de Girona durant el primer semestre del 2019

La demanda de transport públic urbà a la ciutat de Girona puja un 4,9% i gairebé ja suma 1.450.000 viatgers

0
144
Pla m itjà del bus circulant per Girona aquest divendres 8 de febrer de 2019

Els passatgers dels autobusos interurbans que gestiona l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Girona ha pujat un 7,3% durant el primer semestre del 2019. Segons dades recollides per la patronal del sector, la FECAV, al llarg d’aquests sis primers mesos d’any hi ha hagut gairebé 58.000 passatgers més que han fet algun dels recorreguts. I en total, ja se superen els 850.000. D’altra banda, aquest increment també es trasllada a Girona ciutat. Aquí, els autobusos urbans han tingut un 4,9% més de viatgers i durant el primer semestre del 2019 ja n’han sumat gairebé 1.450.000. Segons subratlla la FECAV, això representa 68.000 passatgers més que en el mateix període de l’any passat.
Rècord de passatgers als autobusos públics de les comarques gironines durant el primer semestre del 2019. Segons informa la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV) recollint dades de l’ATM, entre gener i finals de juny la demanda dels autobusos interurbans que gestiona la Generalitat ha crescut amb gairebé 58.000 viatgers.

Això suposa un augment del 7,3% si es compara amb el mateix període de l’any passat. En total, subratlla la FECAV, “s’han realitat amb aquests autobusos més de 854.000 viatges”.

I aquest increment, de retruc, també es trasllada a Girona ciutat. Aquí, els autobusos urbans de gestió indirecta –en aquest cas, la fa l’Ajuntament- han tingut un 4,9% més de viatgers. I han arribat a sumar ja gairebé 1.450.000 passatgers. Comparat amb el primer semestre del 2018, això en representa 68.000 més.

El president de la FECAV, José María Chavarría, subratlla que “l’autobús és el mitja de transport públic que més creix perquè quan es milloren els serveis i s’augmenta l’oferta, els usuaris l’utilitzen més”. A més, ha indicat que “l’autobús és un mitja de transport flexible, ja que requereix una inversió molt més petita que els modes ferroviaris i dona servei a llocs on el tren no pot arribar”.

Contractes a més llarg termini

Chavarría, però, sí que ha reclamat a la Generalitat la “necessitat” de signar contractes a “més llarg termini” amb les empreses operadores dels serveis dels quals n’és titular l’administració. “Això donaria una major seguretat a les empreses operadores a l’hora de fer front a inversions de millora, com ara renovar flotes”, ha afirmat el president de la FECAV.

La patronal, que va néixer el 1977, és l’entitat més representativa del sector de transport de viatgers per carretera a Catalunya. Té més de 170 empreses de transport regular, urbà, interurbà i transport discrecional associades. En total, totes elles sumen un flota de més de 3.900 autobusos i donen feina a més de 7.000 persones.

FER UN COMENTARI