Des del passat mes d’octubre, l’Ajuntament de Girona va decidir apostar per un nou projecte impulsat pel Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració de l’empresa Smart Point Girona.
Aquest nou projecte està creant un nou model, pioner a Catalunya, per tal de millorar el factor econòmic, fomentar el comerç local, fomentar la satisfacció del client i millorar el factor mediambiental dins la ciutat de Girona.
Aquest projecte consisteix en que qualsevol establiment gironí que hi estigui interessat s’hi pugui adherir, per tal d’aconseguir fomentar el comerç local i la facilitat de l’usuari o client final. Actualment hi ha 8 armaris intel·ligents repartits en diversos barris de la ciutat. El seu funcionament és molt senzill: l’establiment adherit pot oferir el servei via online o presencialment; amb això el que s’ofereix és que qualsevol compra que es faci a algun d’aquests comerços es pugui fer arribar a aquests armaris intel·ligents i el client anar a recollir el seu paquet quan a ell li vagi bé.
Amb això es fomenta la satisfacció del client, de l’empresari i es promou el comerç local. Una manera de resoldre moltes mancances actuals a conseqüència de la Covid-19. Tot i que, aquí no acaba el projecte. Els paquets són repartits als armaris que el client sol·licita i es fa mitjançant vehicles elèctrics, per tal de reduir considerablement les emissions de CO₂, per exemple.
El 79% dels usuaris que ha utilitzat aquest servei ha repetit i el 98% dels enquestats ha estat satisfet amb aquest projecte. Des dels inicis, a finals de l’any passat fins a dia d’avui, ja s’han dut a terme uns 2.800 enviaments gratuïts i s’han eliminat unes 108 furgonetes i amb això s’ha contribuït a la sostenibilitat del medi ambient; un aspecte molt important per tal de poder viure en unes condicions més saludables per a tothom.