Girona ha activat l’enquesta perquè els usuaris de la Girocleta avaluïn el servei i proposin llocs per a les sis noves estacions. Entre d’altres, se’ls demana per què fan servir el lloguer públic de bicicletes, quines accions creuen que s’han de fer per millorar el funcionament i la puntuació global que donen al servei.
L’Ajuntament enviarà un correu electrònic als abonats amb un enllaç directe que els redirigirà a l’enquesta i recollirà les respostes fins al 26 de febrer. És el primer cop que es fa un qüestionari de la Girocleta. “Volem implicar les persones usuàries del servei en la presa de decisions perquè sigui de màxima utilitat, que és la manera de continuar fomentant l’ús de la bicicleta”, diu la regidora de Mobilitat, Marta Sureda.
L’Ajuntament de Girona ha obert una enquesta de satisfacció perquè els abonats i abonades de la Girocleta avaluïn el servei i puguin fer propostes de millora. És la primera vegada que el consistori impulsa una enquesta per conèixer la percepció que les persones usuàries tenen del servei de lloguer de bicicletes públic de Girona. A través d’aquesta eina, es preguntarà a les persones participants per quin motiu utilitzen la Girocleta, quines accions podrien millorar-ne el funcionament, i quina puntuació atorguen al servei.
A més, els enquestats i enquestades també podran indicar les ubicacions on creuen que farien falta noves estacions del servei. Els resultats permetran a l’Ajuntament disposar de més informació per escollir en quins punts s’emplaçaran les sis estacions que s’han d’instal·lar en el pròxim any. A banda de l’opinió dels abonats i abonades, el consistori també tindrà en compte el consell d’altres agents interessats, com ara de la Taula de Mobilitat, així com criteris tècnics i jurídics.
“La Girocleta és un èxit del conjunt de la ciutat, i ho és gràcies a dos factors: a l’ús cada vegada més important que en fan els usuaris i usuàries, i a una política que hem fet des de l’Ajuntament d’ampliació de bicicletes, d’estacions i d’horari a tot el dia”, afirma Marta Sureda. “Perquè aquest èxit continuï creixent volem saber què en pensa la gent que la fa servir, i com creu que podem millorar, per poder extreure conclusions i continuar fent passes endavant en el servei”, afegeix la regidora de Mobilitat.
Per participar-hi, les persones usuàries rebran un correu electrònic amb l’enllaç directe a l’enquesta, que estarà oberta fins al 26 de febrer.
Més de 3.800 abonats
Actualment, la xarxa de bicicletes públiques de Girona té 26 punts d’estacionament, 677 aparcaments repartits per diversos barris de la ciutat i 290 bicicletes disponibles. Aquest gener, hi havia 3.882 persones abonades, un 19,7% més que el mateix mes del 2022. Es van fer 39.014 lloguers, un 19 % més que el 2022.
Al llarg del 2022 s’han creat aproximadament 1,5 quilòmetres de carrils bici. En concret, s’han millorat les connexions entre carrils bici a l’avinguda de Lluís Pericot, al carrer de Josep Viader i Moliner i al carrer d’Antoni Gaudí, i s’han construït dos nous trams de carril bici en vorera al carrer de Barcelona. També se segueix treballant en el tram de camí pedalable que connectarà el carril bici entre els barris de Pont Major i Campdorà i que tindrà una longitud d’uns 3 quilòmetres.
Finalment, durant aquest primer semestre es preveuen instal·lar tres noves estacions de Girocleta a la ciutat. Una a la plaça Francesc Calvet i Rubalcaba; una altra al passeig d’Olot, a prop de la plaça de Fidel Aguilar, i la tercera a l’avinguda Lluís Pericot, entre els carrers Sant Hipòlit i Sant Salvador d’Horta.