Un front de tempestes ha complicat aquest dilluns a la tarda l’operativa de l’aeroport Girona-Costa Brava i ha obligat a desviar dos vols de Ryanair cap a l’aeroport del Prat, a Barcelona.
Els avions afectats procedien de Brussel·les-Charleroi i de Leeds, al Regne Unit, i tenien previst aterrar a Vilobí d’Onyar a primera hora de la tarda. La intensitat de la pluja, però, ha fet que els pilots optessin per no prendre terra a Girona i continuar fins a Barcelona.
Fins a 70 litres a Santa Coloma de Farners
La tempesta ha afectat especialment la comarca de la Selva i, de manera molt localitzada, Santa Coloma de Farners. En aquest municipi s’han arribat a acumular fins a 70 litres per metre quadrat en poca estona i també s’hi ha registrat pedra.
Quin diluvi acompanyat de vent i pedra tempesta a santa Coloma de Farners! #pedragada #crispetes #santacolomadefarners
— David Miralpeix🎗 (@dmiralpeix) June 29, 2026
@eltempsTV3 @MeteoMauri @meteocat pic.twitter.com/M6X9cPgWFp
L’episodi de pluja intensa ha provocat diverses incidències. Entre quarts de quatre i les sis de la tarda, els Bombers han fet una quinzena de sortides, sobretot per acumulacions d’aigua i inundacions.
El front ha escombrat part de la comarca amb intensitat i ha deixat una tarda de complicacions tant a la xarxa viària com en alguns punts urbans, a més de l’afectació puntual a l’activitat de l’aeroport gironí.
Ara mateix a Santa Coloma de Farners pic.twitter.com/lb95K5wO2e
— Sergi (@sergi_casanovas) June 29, 2026
