Dimecres, 7 de maig de 2025
És notícia

La fira sobre llibres “Indilletres” torna a La Bisbal

Avatar photo

«Comprar llibres és una mostra d’amor als autors i a les editorials». Amb aquesta màxima -completament subscrita per l’organització- encetava el cineasta Albert Serra la fira Indilletres d’aquest cap de setmana. Dues jornades més tard, amb el concert de Xarim Aresté, acabava una 6a edició de la fira de llibres de la Bisbal, que ha clos amb bon balanç, bona afluència de públic però menys venda de llibres. 

«Segurament, tal com ha passat a la majoria de les fires i de les llibreries els darrers mesos, la pujada d’interessos bancaris i la inflació es noten i hi ha hagut menys vendes», explica l’entitat organitzadora. «També hem de lamentar que de 14 biblioteques que van venir a adquirir llibres el 2022 fent una despesa de 7.000 euros, enguany només n’han vingut 3 invertint 1.500 euros en llibres», ha afegit l’associació lamentant que «el canvi de sistema de compres a fires, especialment l’increment de burocràcia que representa per als bibliotecaris, ha impedit el bon funcionament d’altres edicions». 

Indilletres, d’altra banda, fa molt bon balanç dels actes organitzats, que han tingut «molt bona rebuda i seguiment entusiasta». La 6a edició d’Indilletres, consolidada com a referent de fira d’editorials independents, ha acollit un total de 46 editorials independents d’arreu dels Països Catalans, dues llibreries bisbalenques, tres biblioteques, una tarda dedicada a Jacint Verdaguer que va incloure l’aclamada preestrena en exclusiva a les comarques gironines del documental Canigó 1883 dirigit per Albert Naudín i una trentena d’activitats programades: debats, conferències, tertúlies, contacontes, teatre, concerts, moltes presentacions de llibres (més d’una vintena) i el lliurament del V Premi Llucieta Canyà de Crítica Literària publicada, que va ser per Gemma Medina per l’article ‘Saber dir la vivor’, publicat a La Lectora, revista digital de crítica literària, el 3 d’octubre d’enguany sobre la novel·la Et vaig donar els ulls i vas mirar les tenebres d’Irene Solà.

Fotografia cedida per Anna Pascual

La fira de llibres bisbalenca ha tornat a ubicar-se a l’espai del Pavelló Firal de la Bisbal, que s’ha complementat novament amb la Biblioteca Lluïsa Duran i el Teatre Mundial. Enguany s’ha proposat una programació més desacomplexada que mai amb un ampli ventall d’activitats que transcendeixen estrictament la literatura. A més d’acollir una vintena llarga de presentacions de llibres organitzades per algunes de les editorials que participaven a la fira, l’organització ha apostat per propostes d’interès cultural que giraven entorn de la construcció i la història del país i de temes d’actualitat, com ara la creació en el temps de la intel·ligència artificial o un debat sobre els premis literaris en l’ecosistema català. 

Contribuir positivament en el panorama cultural del país

Indilletres va néixer l’any 2018 gràcies a un grup de veïns que volia organitzar una fira d’editorials independents a la Bisbal d’Empordà i que de bon principi va comptar amb el suport de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà. També compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, d’Òmnium Cultural, de la Diputació de Girona, del Consell Comarcal del Baix Empordà, de la Federació de Comerç de la Bisbal d’Empordà i d’Edicions Sidillà.

Indilletres prepara la seva cinquena edició amb ganes, empenta i amb l’objectiu de contribuir positivament a afermar el panorama cultural del país. L’organització vol promoure la lectura i donar visibilitat a les editorials catalanes independents i als autors d’aquí i de fora, amb la voluntat de contribuir a fer una cultura més participativa i més oberta a tothom. Indilletres vol arrelar-se a un país que es va fent amb «una empenta imparable».

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Caminada per l’Horta per promoure la interculturalitat i el respecte als drets humans

Notícia següent

Incendi i soroll de matxets en uns apartaments de Calella: l’alcalde se n’afarta.

Notícies relacionades