Dissabte, 18 de gener de 2025
És notícia

Figueres destina 270.000 euros a la restauració de façanes, i a la millora de l’accessibilitat d’edificis

Avatar photo
Les sol·licituds es poden presentar fins al 26 de febrer
Figueres_façanes

L’Ajuntament de Figueres destina un total de 270.000 euros en dues subvencions: 150.000 per a la restauració i la rehabilitació de façanes d’edificis de la ciutat que estiguin degradades i 120.000 per a la millora de l’accessibilitat dels immobles. Les convocatòries, incloses en el Pla Estratègic de Subvencions (2024-2026) i aprovades en el pressupost municipal, estaran obertes entre aquest dijous 19 de desembre i el 26 de febrer de 2025. En el cas que de rebre un elevat nombre de sol·licituds les dues subvencions podrien augmentar prèvia aprovació de modificació de crèdit: 100.000 més en la restauració i la rehabilitació de façanes, i 80.000 en l’accessibilitat als immobles. Les actuacions han d’estar finalitzades com a màxim el 30 de juny de 2025.

Restauració i la rehabilitació de façanes

En la restauració i la rehabilitació de façanes, l’import màxim de l’ajut per a cada edifici és de 18.000 euros i la subvenció pot arribar a cobrir fins al 45% de les despeses en aquelles actuacions destinades a la rehabilitació de façanes que es trobin incloses dins del Pla Especial de Protecció del Centre Històric en la categoria de restauració i nivell de protecció integral. Un cop tancat el període de presentació de sol·licituds es prioritzarà la rehabilitació de façanes del centre històric. Els treballs de rehabilitació s’han d’ajustar a les directrius establertes a l’informe dels serveis tècnics municipals (acabats, pintura, colors). 

Aquesta convocatòria té com a objectiu facilitar als propietaris la rehabilitació i millora de les façanes per posar al dia els immobles que pateixin perill de degradació i abandó, les consegüents problemàtiques de pèrdua de qualitat i de seguretat d’ús de l’espai públic a Figueres. De manera especial, també es vol incidir sobretot en el manteniment del patrimoni arquitectònic del Centre Històric de la ciutat.

Accessibilitat als immobles

En la subvenció per millorar l’accessibilitat dels habitatges es pretén dur a terme actuacions com la supressió de barreres arquitectòniques, la instal·lació d’ascensors, execució de rampes i/o supressió de graons i instal·lació de remuntadors d’escales o altres dispositius d’accessibilitat.

En aquest cas, l’import màxim de l’ajut per a cada expedient és de 25.000 euros i la subvenció pot arribar a cobrir fins al 40% de les despeses.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Mancomunitat Penedès-Garraf implanta la nova targeta d’accés a les deixalleries de Vilafranca

Notícia següent
poblet de nadal andorra

El Poblet de Nadal escalfa motors pel caga tió i l’arribada del Pare Noel

Notícies relacionades