Figueres aposta per les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU) per reforçar el seu lideratge comercial

És una aposta per una gestió compartida dels eixos comercials per tal de reforçar l'experiència de compra i potenciar-ne la promoció i la imatge

La regidoria de comerç de Figueres, la direcció general de comerç de la Generalitat i les associacions comercials de la ciutat estan treballant per crear àrees de promoció econòmica urbana a la ciutat de Figueres. Unes zones comercials madures que amb una gestió compartida pretenen potenciar la seva projecció exterior i millorar l’experiència comercial.

Una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) és una zona geogràfica delimitada on el teixit comercial urbà i l’administració local treballen, de manera conjunta, per promoure i dinamitzar aquesta zona. A través de la creació d’una entitat publicoprivada que s’encarrega de la gestió d’aquesta àrea, ambdues parts porten a terme un pla d’acció que té per objectiu la dinamització comercial i econòmica de la zona. Les APEU són, per tant, un model de col·laboració i gestió publicoprivada que pretén aconseguir la professionalització i la millora competitiva de l’espai comercial urbà. Aquest model té el seu origen en el model anglosaxó conegut com a Business Improvement Districts (BID’S).

A final de mes hi haurà una reunió entre representants del comerç de la ciutat, els tècnics de la direcció general de comerç de la Generalitat i l’Ajuntament per treballar aquests plantejaments.

Per l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, “Figueres és la ciutat amb més comerços per càpita de Catalunya i ha de continuar mantenint aquest lideratge comercial. I ho ha de fer a través de la modernització de l’oferta, millorant l’experiència de compra i fer-ho de la ma del sector. Els APEU són l’eina per tal que puguem reforçar la nostra oferta de la mà de l’ajuntament i el sector privat“.