El secretari general de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, ha anunciat aquest dimarts que, abans de final d’any, sortirà a informació pública un estudi sobre la prolongació de l’autopista C-32 des de Blanes fins a Lloret.
Seria “tornar al traçat que enllacés l’autopista amb Lloret”, ha assenyalat el secretari general, que ha subratllat la pressió a favor d’aquest projecte per part del món empresarial i de diversos ajuntaments de la zona.
Nadal ha indicat que la Generalitat sap que calen millores en la connexió per carretera amb l’aeroport, a la carretera C-65, però que sobretot s’ha de millorar el corredor de la Selva Marítima –a la qual pertany Lloret de Mar– amb el Maresme.
Nadal ha destacat que Lloret de Mar és l’única ciutat de més de 40.000 habitants “que no té tren ni autovia d’alta capacitat”, una problemàtica que, segons ha explicat, ha requerit aquest estudi de mobilitat del corredor entre la Selva Marítima i el Maresme.
Les conclusions de l’estudi apunten que “el transport públic ha de ser prioritari”, però no evita la necessitat “d’una via d’alta capacitat que connecti Lloret de Mar amb Barcelona i la resta de Catalunya”.
“Tren, tramvia, autobús, no n’hi ha prou; cal continuar apostant per una via d’alta capacitat”, ha precisat el secretari sobre el contingut de l’estudi.
UN PROJECTE TOMBAT FA 3 ANYS
El projecte de prolongació de la C-32 va ser tombat fa poc menys de tres anys pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per motius mediambientals, i ja es va plantejar en el seu moment des del Govern la necessitat d’actualitzar-lo amb un nou estudi.
L'alt tribunal estimava el contenciós que van interposar diverses entitats ecologistes com SOS Lloret, Salvem Pinya de Rosa o la Ieden perquè l'estudi d'impacte ambiental, que avalava el traçat escollit, no s'ajusta a allò que marca la Llei del Canvi Climàtic. El juliol del 2019, el TSJC ja va fer aturar les obres de manera cautelar (que havien començat, entre d'altres, amb tales d'arbres al paratge del Vilar).