Ensurt a Figueres: s'esfondra part del sostre del gimnàs de l'Escola Salvador Dalí

L'Ajuntament informa de la caiguda d'una part del sostre del gimnàs en un succés sense afectacions personals

31 de juliol de 2026 a les 08:16h

Aquest dijous al vespre, una secció del sostre del gimnàs situat a l'Escola Salvador Dalí de Figueres ha patit un esfondrament parcial, segons ha comunicat oficialment l'Ajuntament. L'avís als Bombers va arribar cap a les 20:00 hores després que diversos veïns alertessin pel soroll generat per la caiguda.

En el moment en què es va produir el fet no hi havia persones dins les instal·lacions, cosa que ha evitat qualsevol mena de ferida. A més dels Bombers, també s'han desplaçat fins al lloc agents de la Guàrdia Urbana, l'arquitecte municipal, responsables del centre educatiu i membres representants de l'administració local.

Una camió de Bombers treballant sobre el sostre del gimnàs de l'escola
Un camió de Bombers treballant sobre el sostre del gimnàs de l'escola -

Reubicació dels casals d'estiu

Durant el període estival, diferents grups utilitzen les dependències de l'escola per dur a terme activitats, però actualment no hi havia cap casal fent servir el gimnàs. L’Ajuntament ha explicat que els dos casals d’estiu que operen a l’escola han estat traslladats a altres centres educatius municipals per garantir la continuïtat dels serveis. Aquesta mesura afecta aproximadament uns 115 usuaris.

Inspecció tècnica prevista

Aquest divendres al matí està programada una inspecció detallada amb llum natural on participaran arquitectes municipals, Bombers i representants de la Generalitat per dur a terme una valoració exhaustiva dels danys ocasionats pel col·lapse.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara
Sobre l'autor
Diseño sin título (1)
Laura Castaño Martín
Veure biografia
El més llegit