Detinguts els dos presumptes autors de rebentar una vintena de cotxes a la Bisbal d'Empordà

El primer dels arrestats ha estat localitzat durant el dispositiu policial i el segon ha estat detingut poca estona després que acabés l'operatiu

06 de novembre de 2026 a les 14:36h

Els Mossos d'Esquadra han detingut dos homes de 21 i 27 anys, amb antecedents, com a presumptes responsables dels robatoris a una vintena de vehicles a la Bisbal d'Empordà (Baix Empordà) a finals d'octubre. Les detencions s'han produït aquest divendres durant el desallotjament de l'antiga Casa Cultural d'Andalusia, un immoble ocupat des de fa més d'un any al carrer de Valentí Almirall, a pocs metres de l'Ajuntament.

El primer dels arrestats ha estat localitzat durant el dispositiu policial i el segon ha estat detingut poca estona després que acabés l'operatiu. En el desallotjament també hi ha participat la Policia Nacional, ja que se sospitava que a l'interior de l'edifici hi havia persones en situació administrativa irregular a l'Estat.

L'actuació ha començat pels volts de les deu del matí, coincidint amb el dia de mercat setmanal, fet que ha despertat l'expectació dels veïns. Per dur a terme el desallotjament, els Mossos han desplegat tres furgonetes de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO), així com efectius de Seguretat Ciutadana i de la Unitat d'Investigació Bàsica de la Bisbal.

Una vintena de cotxes amb els vidres rebentats en dos dies

Els investigadors sospitaven que els dos homes detinguts vivien a l'antiga Casa Cultural d'Andalusia i els relacionaven amb els robatoris que van afectar una vintena de vehicles en dos episodis diferents durant la mateixa setmana.

La primera onada es va produir la nit del dimarts 20 al dimecres 21 d'octubre, als voltants del carrer del Marquès de Cruïlles, a tocar de la Torre Bisbal. En aquella ocasió, els lladres van rebentar els vidres de dotze cotxes i van sostreure diverses pertinences de l'interior.

Dos dies més tard, es va registrar un segon episodi amb set vehicles més afectats. En total, els robatoris van causar desperfectes en una vintena de cotxes.

L'antiga Casa Cultural d'Andalusia estava ocupada per diverses persones des de feia més d'un any i havia generat conflictes i molèsties entre el veïnat. A tocar de l'immoble hi ha un antic restaurant que també està ocupat i que, segons les sospites policials, podria estar connectat amb l'activitat de l'altre edifici.

Els dos detinguts continuen custodiats a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de la Bisbal d'Empordà i està previst que passin a disposició del jutjat de guàrdia en les pròximes hores.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara