Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

Blanes defineix els seus regidors de barri per apropar-se a la ciutadania

Avatar photo

Durant aquest mes d’agost l’Ajuntament de Blanes té previst instaurar el què es coneix habitualment com ‘Regidor/Regidora de Barri’. Aquesta figura no tindrà una funció executiva, sinó de representació, amb l’objectiu que tots els veïns i veïnes d’arreu del municipi comptin amb un regidor/regidora de referència a qui poder adreçar-se en cas que ho necessitin, per resoldre els seus dubtes i/o escoltar els seus suggeriments.

Al seu temps, cada regidora o regidor estarà coordinat amb la resta de membres de l’equip de govern amb qui compartiran aquestes peticions i/o suggeriments. D’aquesta manera, de què es tracta és de donar la resposta més adient, la que correspongui per a cada tema. Durant aquests dies, els i les regidores es posaran en contacte amb els respectius interlocutors, no tan sols a través de les associacions de veïns, sinó també amb altres veïns i veïnes dels barris (jovent, adults, gent gran, etc).

 

Una figura per enfortir i millorar el vincle entre la ciutadania i l’ajuntament

A través d’aquestes trobades, els explicaran amb més detall què es pretén amb la posada en marxa d’aquesta figura. Durant aquestes reunions, d’altra banda, també s’establirà la periodicitat amb què hi haurà les següents trobades. L’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, ha destacat: “Aquesta figura serà fonamental per millorar el vincle entre la ciutadania i l’Ajuntament de Blanes. En tenir cada barri un regidor o regidora de referència assignada per l’equip de govern farà que el coneixement de les necessitats que hi ha arreu del nostre territori sigui molt més eficient en aspectes com, per exemple, el seguiment de les actuacions que s’hagin de fer o una problemàtica determinada”.

En un altre ordre de qüestions, l’alcalde també ha afegit: “Aquesta figura, que ja existeix en poblacions més grans com Girona o Gavà, s’ha demostrat que és un èxit per incentivar la connectivitat entre ciutadania i consistori. Tot l’equip de govern estem treballant intensament per fer una administració més propera i més eficient. Per això, la figura del regidor o regidora de barri ens serà molt útil”.

 

Per la seva banda, la regidora de Participació Ciutadana, Estefania Romero, ha remarcat: “Millorar la participació ciutadana és un dels principals objectius en què estem treballant l’equip de govern, perquè per a nosaltres la ciutadania és el més important. La figura del regidor/regidora de barri és el primer pas en un nou model que vol revaloritzar la relació entre l’ajuntament i els veïns i veïnes. Fer de l’Ajuntament de Blanes una organització més directa, més participativa i més àgil. Aquest primer pas volem trencar les inèrcies del passat on la distància entre l’administració local i els ciutadans i ciutadanes era sideral”.

Cadascuna de les regidores i regidors que conformen l’equip de govern tenen assignats més d’un barri d’arreu del municipi, que no sempre coincideix amb l’estructura de les 25 Associacions de veïns que hi ha constituïdes. En total, hi ha 44 veïnats arreu de Blanes, que tenen assignats els següents regidors i regidores.

 

Relació de barris i els seus corresponents regidors/es

  • SA CARBONERA:  MÒNICA RABASSA
  • CA LA GUIDO – MAS CALORET:  JAVIER LÓPEZ
  • CALA SAN FRANCESC: JORDI CALVET
  • CTRA. DE LLORET – LA PEDRERA:  GLÒRIA AGUDO
  • CAN BORELL – MAS TORRENTS:  JAUME FRIGOLA
  • DINTRE VILA:  JOAN FELIP
  • LA PLANTERA – ELS OLIVERS:  ESTEFANIA ROMERO
  • MAS CREMAT:   ROSA ALADERN
  • MONT-FERRANT: JOAN FELIP
  • QUATRE VENTS – ELS PAVOS:  MARIO ROS
  • VALLDOLIG: ROSA ALADERN
  • VILAR PETIT – MAS MOIXA:  GLORIA AGUDO
  • S’AUGUER – EL FORTÍ:  MARIO ROS
  • MAS BORINOT – CA N’ILLES: QUIQUE PÉREZ
  • PORT:  JOAN FELIP

 

  • RACÓ D’EN PORTES:  JAUME FRIGOLA
  • RAVAL:  MÒNICA RABASSA
  • PINS – S’ABANELL (Zona Turística): ESTEFANIA ROMERO
  • CONTROL – HORTA DE LA PERLA:  GLORIA AGUDO
  • L’ANTIGA – ELS PADRETS:  JORDI CALVET
  • MAS ENLAIRE:  QUIQUE PÉREZ
  • MAS FLORIT:  JAVIER LÓPEZ
  • PUIG DE LA DONA:  QUIQUE PÉREZ
  • RESIDENCIAL BLANES – VISTAMAR – MAS GUELO:  JORDI CALVET
  • RESIDENCIAL MAS MARULL:  ESTEFANIA ROMERO
  • POLÍGON INDUSTRIAL – PLA PARCIAL COSTA BRAVA:  ROSA ALADERN
  • CORONA STA CRISTINA – RESIDENCIAL STA CRISTINA:  JORDI CALVET
  • MAS TERRATS:  MÓNICA RABASSA
  • SANT JOAN:  JOAN FELIP
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mollet del Vallès adaptarà la seva Festa Major a les persones amb TEA

Notícia següent

La compravenda d’habitatges a Catalunya cau un 5,8% al juny respecte fa un any

Notícies relacionades