El passat cap de setmana Blanes ha acollit la primera edició d’un esdeveniment que ha atret una gran assistència de públic a l’antic Camp de Futbol d’Els Pins. Es tractava de l’IKIGAI FEST, que pren el nom d’un concepte japonès (IKIGAI) que significa el propòsit a la vida, el què et mou dins de la teva ànima. Amb aquest plantejament, s’unificaven diversos conceptes, propostes aplegades en un mateix recinte a l’aire lliure.
En definitiva, ha estat un punt de trobada on s’han donat cita la cultura, la creativitat i la gastronomia, un festival amb activitats pensades perquè les poguessin gaudir gent de totes les edats i gustos diversos. La fórmula ha funcionat, i durant tota la jornada del passat dissabte, des de mig matí fins entrada la matinada de diumenge, el regalim de gent ha estat constant.
11 dones emprenedores i el suport de l’Associació Kalaguirock
Sota una identitat visual acollidora, que proposava passar una estona agradable i entretinguda amb diversos al·licients, l’IKIGAI FEST l’han organitzat onze dones de Blanes de diferents professions i molta inquietud. Han comptat amb el suport de l’Associació Cultural Kalaguirock, a més a més d’un llistat inacabable de col·laboracions, empreses, entitats, institucions i persones que han volgut contribuir al fet que la jornada fos un èxit.
El què els ha unit a totes i tots plegats ha estat la il·lusió de poder fer un esdeveniment a tot el que s’hagi pogut veure a Blanes amb anterioritat, amb activitats pensades per a tota classe de persones i edats. Així, hi ha hagut actuacions de música en viu, tant de grups de solistes, vocalistes o duets, així com de diferents gèneres i tendències musicals.
La distribució de l’espai també es va pensar per donar la possibilitat que convisquessin diferents àmbits que es complementaven, donant una necessària identitat unitària a l’esdeveniment. Així, hi havia un escenari principal per a les actuacions de gran format, i un altre de més reduïdes dimensions per les quals estaven adreçades a un públic més reduït.
Voltejant els dos escenaris hi havia els diferents espais amb l’oferta gastronòmica per complaure els gustos més variats i heterogenis, així com una barra on es servien refrescos i altres begudes. Completaven el recinte diverses carpes amb venda d’artesania i altres tipus d’al·licients i activitats.
Sumant tots els ingredients, hi va haver des d’un estand on es venien fotografies d’autor fins a una xerrada de nutrició, passant per una exhibició de dansa contemporània, una classe de stretch barre, teatre musical, activitats infantils, biblioteca amiga, una zona d’artesanes i artesans i una zona de photocall.