Augment de les inscripcions arran de la presentació de la 6a Mitja de Figueres

Avatar photo

La presentació oficial de la sisena edició de la Mitja Marató de Figueres, organitzada per una entitat sense ànim de lucre, ha despertat molt interès entre la ciutadania. Segons els organitzadors, les inscripcions existents fins al moment han crescut amb escreix en un sol dia i “l’increment ha estat notable”.

L’acte oficial ha tingut lloc aquest diumenge a la plaça Catalunya de la capital alt-empordanesa, just després d’un entrenament previst a 9.30 del matí.

Una seixantena de corredors i corredores s’han aplegat a la Torre Galatea per escanejar una de les dues rutes, la de 10km a tots aquells que vulguin trepitjar el terreny abans del dia de la cursa, el pròxim 3 i 4 de desembre.

L’Associació Mitja Marató de Figueres ha explicat que enguany es recupera la cursa La Menuda, adreçada a menors de fins 12 anys, després de la interrupció puntual d’un any provocada per la pandèmia de la Covid 19.

Aquesta cursa pensada pels més petits de la casa tindrà lloc el dia abans de La Mitja Marató, és a dir, dissabte 3 de desembre a la tarda. Hi haurà 4 grups d’edat que faran diferents distàncies segons l’any de naixement.

En aquell mateix dia, tindrà lloc una cursa adaptada per a infants i joves amb diversitat funcional. Aquesta iniciativa compte amb la col·laboració del Centre El Dofí de Figueres i representa un “motiu d’orgull per als organitzadors” que cada any han mostrat “interès i sensibilitat” en aquest sector de la població.

El president de l’Associació formada per 7 homes i 1 dona, Lluís Rodríguez, ha destacat la “supressió de més de 2500 envasos de plàstic en aquesta edició, que faran que la cursa sigui molt més sostenible que en edicions anteriors”. En aquest sentit el Vice alcalde Pere Casellas, ha recordat la gran tasca de l’empresa pública Fisersa per a oferir aigua de qualitat amb envasos reciclables al llarg del recorregut.

Davant d’una seixantena de participants en l’entrenament convocat avui, s’ha fet la presentació oficial de la samarreta d’enguany. Com cada edició està dissenyada amb el logo de La Mitja al frontal i unes franges de color a les mànigues, en aquesta ocasió s’ha escollit el rosa per donar-li “un toc de color” al gris del fons.

Després de les paraules de les autoritats, s’ha recordat la necessitat de voluntaris. Segons el responsable de voluntariat, Toni Corona, “sense ells i elles la cursa no seria viable”.  Per això, la directora de Comunicació i presentadora de l’acte, Montserrat Rigall, ha detallat que tothom qui ho vulgui pot oferir-se voluntari a través de les xarxes socials com Instagram o Twitter, o bé, a la pàgina https://www.mitjafigueres.org.

Per acabar, s’ha entregat a tots els participants de la presentació una ampolla de vidre amb la marca corporativa i s’ha fet sorteig de samarretes tècniques Hanker, una de les marques presents a La Mitja des de la primera edició, l’any  2016, i també ho és BMW Oliva Motor i el Gros Mercat, entre altres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El 50% dels catalanoparlants no veu una “amenaça” en canviar al castellà

Notícia següent

La Pobla recupera la Festa de l’Oli Nou amb gran èxit de participació

Notícies relacionades