Aprovat el projecte de traçat per connectar l'AP-7 amb la variant de Figueres pel sud

L'actuació té un pressupost d'obra estimat en 49,7 milions d'euros

11 de setembre de 2025 a les 17:56h

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l'expedient d'informació pública i el projecte de traçat per augmentar la capacitat de carretera N-II amb la connexió de la variant de Figueres amb l'autopista AP-7 al sud de la ciutat. L'actuació té un pressupost d'obra calculat de 49,7 milions d'euros. En un comunicat, l'Estat remarca que la intervenció forma part del programa d'actuació previst a l'AP-7 i l'AP-2, que té una inversió total que supera els 1.000 milions. L'objectiu del projecte és millorar a confluència entre l'N-II (que es transformarà en carretera multicarril a la variant) i l'autopista, eliminant "les deficiències" del traçat actual.

En concret, inclou la construcció d'un nou traçat des de l'AP-7, amb dos ramals (de sortida i d'incorporació) que permetrà l'accés des de Girona fins a la variant de Figueres i la incorporació a l'AP-7 sentit sud, seguint l'N-II actual fins a connectar amb la variant. Per això, la rotonda que hi ha actualment a l'oest es transforma en un enllaç funcional que inclourà la connexió amb el polígon industrial de Vilamalla, integrant l'N-II de Bàscara a través d'una altra rotonda fins a aquest nou enllaç.

Segons subratlla el ministeri al comunicat, per millorar el flux de trànsit, l'actuació "eliminarà les duplicitats" existents al quilòmetre 29 de l'AP-7, que se substituirà per les noves connexions que seran "més eficients". A més, inclourà un aparcament d'emergència al punt quilomètric 747 de l'N-II, per millorar la seguretat.

Croquis de l'actuació per connectar l'AP 7 amb la variant de Figueres pel sud
 

Després de l'aprovació, el Ministeri de Transports informa que continua amb la redacció del projecte de construcció, en el qual es definirà l'actuació amb "el detall necessari" per fer factible la seva construcció i explotació.

El ministeri assenyala que la carretera N-II serveix de connexió entre les poblacions de Girona i Figueres, i forma part del corredor que es dirigeix a França, a més de ser la porta d'accés a zones turístiques com Empuriabrava o Roses. "Tractant-se d'urbanitzacions densament poblades i amb nombrosos accessos a platges, la carretera pateix intensitats de trànsit elevades, sobretot a l'època d'estiu", concreta l'Estat.

El projecte que ara s'aprova s'inclou al programa d'actuacions de l'AP-7 i l'AP-2 que el Ministeri està desenvolupant, i que compta amb una inversió total prevista de més de 1.000 milions. A banda del traçat que ara han aprovat, la xarxa de carreteres de l'Estat també està desenvolupant altres projectes al voltant de Figueres com la duplicació de l'N-II a la variant, que ja està aprovat; la connexió de l'AP-7 al nord de Figuers amb la variant, que està en fase de redacció; i el projecte de la variant de Vilafant i l'enllaç centre de Figueres, també en fase de redacció.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit