ADIF investiga perquè es va autoritzar a un tren perquè circulés tot i tenir un semàfor vermell a Blanes

Avatar photo

Els dos trens involucrats s’havien de creuar divendres a ¾ de 8 del matí, i l’actuació del maquinista al no arrencar malgrat l’autorització va impedir el xoc frontal

Diversos mitjans s’han fet ressò durant les darreres hores de l’actuació in extremis d’un maquinista que va impedir divendres passat que hi hagués un xoc frontal entre dos trens de rodalies a l’Estació de Tren de Blanes. Segons va avançar ahir RAC-1, l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària ha obert una investigació per esbrinar perquè un maquinista de la línia de rodalies va rebre l’autorització de circular, tot i que tenia el semàfor vermell en un tram que només té una via de circulació.

Els dos trens es creuen tots els divendres a ¾ de 8 del matí a l’Estació de Blanes: tot i que el tren que circulava en sentit Maçanet tenia la senyal de sortida de l’estació en vermell, el Centre de Control de Trànsit Ferroviari va autoritzar-lo perquè continués el recorregut en sentit nord. Al mateix temps, però, en la sortida de l’estació hi havia un altre tren en sentit sud que havia de circular cap a Barcelona.

L’actuació del maquinista a l’estació, que va veure en la distància l’altra tren que ocupava la via, va evitar que hi hagués un xoc frontal, ja que va decidir no seguir endavant la marxa malgrat l’autorització i notificar-ho al centre de control. L’Agència de Seguretat Ciutadana haurà d’investigar el cas i saber si va ser un descuit del Centre de Control de Trànsit, o bé si el sistema va fallar i no va detectar que la via ja estava ocupada.

Segons ha informat l’Agència Catalana de Notícies, de moment la investigació és de caire intern, ja que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris encara no s’han posat en contacte amb ADIF per recopilar la informació sobre l’incident. Tots dos organismes depenen del Ministeri de Transports. Per la seva banda, ADIF ha assegurat a La Vanguardia que els fets s’investigaran com una infracció reglamentària, i no pas com un conat de col·lisió perquè cap dels dos trens estava en moviment.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Es prorroguen fins l’1 de març els controls fronterers entre Espanya i Portugal

Notícia següent

La Generalitat amplia fins als 8.500 euros l’ajuda als comerços tancats

Notícies relacionades