L’Espluga de Francolí trasllada l’oficina d’atenció ciutadana a l’Antic Hospital

Aquest servei es farà provisionalment a la Sala de Plens però es preveu que a mig termini es pugui desenvolupar de manera definitiva a l’espai on actualment hi ha l’arxiu municipal

Aquest proper dilluns dia 18 de gener l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí inicia una sèrie de canvis en els espais municipals que permetran millorar el servei d’atenció a la ciutadania i també les condicions i organització dels despatxos municipals. A més de poder iniciar les tasques d’ordenació i classificació de l’arxiu municipal.

El canvi més destacat actualment és que l’atenció al públic es trasllada en un únic punt a la planta baixa de l’Antic Hospital. De manera provisional el punt d’atenció al públic estarà situat a l’interior del que fins ara era la sala polivalent, on es celebraven els plens municipals, però en les properes setmanes es muntarà l’oficina d’atenció al ciutadà on actualment hi ha l’arxiu municipal i a la sala polivalent hi haurà les oficines dels serveis tècnics de l’Ajuntament.

Una de les altres accions importants és que l’arxiu municipal es traurà de la seva actual ubicació, on les condicions de conservació no són òptimes i s’iniciaran les tasques de reorganització i classificació de l’arxiu municipal. Aquesta tasca compta amb l’assessorament de l’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà i durarà uns mesos. Un cop feta s’ubicarà l’arxiu en un nou espai.

Tal com ja s’havia anunciat la sala de plens passarà a situar-se a la segona planta de l’edifici de l’Oficina de Turisme, on ja s’hi ha instal·lat el mobiliari i en els propers dies s’hi farà la instal·lació tècnica. Actualment aquesta sala es fa servir per reunions i per les visites turístiques a la Fassina Balanyà, un ús que es comptabilitzarà amb el que es pugui donar com a sala de plens, ja que és molt àmplia i en els propers mesos els plens municipals es seguiran fent de forma telemàtica per prevenció a la Covid-19.

Per altra banda, a la mateixa segona planta de l’edifici de l’Oficina de Turisme s’ha habilitat un despatx per a ús municipal, aquest estava cedit al Centre Tecnològic Forestal. En aquest despatx s’hi instal·larà el personal de suport al comerç,  iniciatives empresarials i habitatge i és d’es d’on s’atendran les persones que vulguin tramitar les ajudes per la Covid-19 que ha convocat l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí.

I per últim, l’Oficina del Registre Civil quedarà unificada amb el Jutjat de Pau també a la segona planta de l’Oficina de Turisme. A més, el Registre Civil passarà a tenir un horari d’atenció al públic que serà els dijous de 9h a 13h.

Aquests són els primer passos d’una sèrie de canvis d’ús i adequació de diversos espais municipals per la de millorar la situació actual dels serveis i dels equipaments. Amb l’objectiu de poder desenvolupar un pla d’equipaments que permeti reorganitzar amb visió de futur la totalitat d’equipaments municipals.