L’Espluga de Francolí proposa 15 accions per millorar la seguretat a l’avinguda Catalunya i la carretera de Poblet

L'objectiu és convertir l'avinguda i la carretera en una via més amable, humana i pacificada; amb menys problemes de velocitat i donant més seguretat al vianant en aquesta artèria principal del municipi

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí proposa a la Generalitat de Catalunya diverses actuacions per a millorar la seguretat de la carretera T-700 que discorre pel municipi. L’alcalde de l’Espluga, Josep M. Vidal, i el cap del Servei Territorial de Carreteres de Tarragona, Carlos Mingote, es van reunir la setmana passada per parlar sobre les diverses actuacions que el consistori vol que es treballin per a millorar la funcionalitat d’aquesta via. En la mateixa reunió es van tractar altres temes sobre aquesta infraestructura.

15 accions per millorar la seguretat a l’avinguda Catalunya i la carretera de Poblet

L’avinguda de Catalunya i la carretera de Poblet configuren ara com ara una carretera que, en moltes ocasions, actua com a via principal pels espluguins i espluguines i també per la resta d’usuaris que visiten el Monestir de Poblet o el Paratge, entre altres. No obstant això, al llarg de tot el seu recorregut hi conviuen veïns i veïnes i també comerços. Basant-se en aquestes premisses, el Govern municipal ha proposat ja diverses accions inicials que permetrien convertir l’avinguda i la carretera en una via més amable, humana i pacificada; amb menys problemes de velocitat i donant més seguretat al vianant en aquesta artèria principal del municipi.

La bateria d’accions suggerides també van en la línia de l’objectiu assenyalat en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que el consistori està acabant de redactar, on ja marca aquesta via com una artèria principal de circulació de vehicles. Es contemplen, doncs, accions a l’estil de posar diversos passos de vianants en zones com davant del Celler, a la zona de la cova i del pont de la Font Baixa, dues parts molt concorregudes per turistes, a l’encreuament del Molí de Guasch, entre d’altres. També passos elevats en zones de menys visibilitat o més confluents com per exemple a l’encreuament amb el carrer Milmanda, davant de l’Hostal del Senglar o a la rotonda de l’1 d’octubre. Amb els passos de zebra el que es vol buscar és la millora de la connexió de vianants de les dues bandes de carretera, a més a més, de què els vehicles redueixin velocitat i circulin d’acord amb el límit establert.

En paral·lel, l’Ajuntament també creu que s’ha de resoldre la corba perillosa situada a l’entrada de la cova, ja que els vehicles van a gran velocitat i hi ha poca visibilitat, des del consistori es planteja una doble línia o poder senyalitzar la corba d’una manera molt més visible pels conductors. En el mateix punt també es vol resoldre el drenatge de la via atès que quan plou s’hi concentra bona quantitat d’aigua i queda estancada. Tenint en compte aquestes propostes, el consistori també creu necessari senyalitzar els passos de zebra sigui amb franges blanques transversals o amb punts leds intermitents. A més a més, de no descartar la col·locació de radars pedagògics en diversos punts, com ja hi ha a la carretera de Poblet.

Aquests plantejaments no són decisions preses ni tancades, sinó que és un punt de partida obert al diàleg amb el Servei de Territorial de Carreteres de Tarragona per tal de construir el consens tècnic necessari per determinar quines accions s’ajustarien millor a les necessitats detectades. Es tracta d’unes actuacions que parteixen de la diagnosi feta a partir de les queixes i propostes del veïnat per avaluar les problemàtiques i necessitats de l’avinguda Catalunya i carretera de Poblet.