La web de l'alcalde de Cornellà consolida la comunicació oberta i directa amb la ciutadania

La web s’ha convertit en un instrument bidireccional de comunicació amb la ciutadania

09 d'octubre de 2025 a les 17:07h

La pàgina web de l’alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, s’ha consolidat al llarg dels anys com a un espai de comunicació directa, oberta i propera amb la ciutadania. Aquest canal digital s’articula a través de tres eixos principals:

  • El bloc de l’alcalde, amb una mitjana anual de més de 12.000 visualitzacions i prop de 4.000 seguidors habituals.
  • La secció “Vols prendre un cafè?”, que ha propiciat trobades personals amb més de 200 ciutadans i ciutadanes.
  • L’adreça electrònica directa, sense filtres intermediaris, a través de la qual l’alcalde rep anualment uns 500 correus amb comentaris i interpel·lacions que ell mateix respon personalment.

 

Un espai digital de reflexió i de diàleg

En assumir la seva responsabilitat institucional, l’alcalde va voler crear un espai digital de reflexió i comunicació directa amb els veïns i veïnes de Cornellà. Així va néixer el bloc “L’alcalde – Ajuntament de Cornellà”, que s’ha mantingut actiu des dels seus inicis. L’objectiu d’aquest espai és explicar els projectes municipals en marxa, compartir experiències del dia a dia i donar visibilitat al talent ciutadà, tant individual com col·lectiu, projectes culturals, socials o activitats d’entitats locals.

Amb periodicitat setmanal, el bloc ha consolidat una audiència fidel, amb milers de visites i lectors recurrents cada any. Balmón escriu sobre l’actualitat i els projectes de la ciutat, en un exercici constant de proximitat, transparència i compromís amb Cornellà.—els dilluns i divendres, excepte durant el mes d’agost i els períodes electorals—.

 

Un compromís per una relació directa amb la ciutadania

En el seu primer article, Balmón ja deixava clara la seva voluntat d’obrir nous canals de diàleg amb la ciutadania: “Obrir aquesta finestra forma part de les fites que em vaig plantejar a l’inici del meu mandat, per posar en marxa iniciatives que em permetin acostar-me a tots vosaltres. He volgut iniciar nous camins d’apropament als ciutadans. Aquest bloc és una eina de comunicació més, vinculada a les noves tecnologies, que vull que sigui també una nova manera d’estar en contacte amb vosaltres. Espero que m’acompanyeu i participeu.”
 

Una eina de comunicació bidireccional

La web s’ha convertit en un instrument bidireccional de comunicació amb la ciutadania. Les persones interessades poden enviar correus directes a l’alcalde o sol·licitar una trobada personal mitjançant la secció “Vols fer un cafè amb mi?”. Gràcies a aquests canals, Antonio Balmón ha rebut prop de 500 correus anuals i ha mantingut converses presencials amb més de 200 ciutadans i ciutadanes.

Els articles del bloc constitueixen una memòria viva de l’evolució de la ciutat, narrada des de la mirada del seu alcalde. Amb un to personal, reflexiu i honest, Balmón ha volgut mantenir aquest espai com una eina per compartir la seva visió de Cornellà, amb “honestedat, transparència i una mirada conciliadora, amb les mans esteses i amb la calma que permet la reflexió i l’aprenentatge del treball diari per la ciutat”.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit