“Vull ser l’alcaldessa de la proximitat”: Morales fa balanç del primer any al capdavant de Viladecans

Olga Morales fa balanç del seu primer any d'alcaldessa i marca els seus objectius de futur omplint la Sala Gran d'Atrium Viladecans

15 de novembre de 2025 a les 19:04h
Actualitzat: 15 de novembre de 2025 a les 19:04h

Més de 800 ciutadans i ciutadanes de Viladecans s’han reunit avui a la Sala Gran d’Atrium per a celebrar el primer any en l’alcaldia d’Olga Morales. L’alcaldessa, en un emotiu discurs, ha agraït la massiva companyia dels presents, ha realitzat un breu balanç d’un any de gestió caracteritzat per la proximitat i la participació, i ha marcat els seus objectius de futur: millorar els serveis públics i que Viladecans continuï sent la ciutat de les oportunitats. “Vull ser l’alcaldessa de la proximitat, la que asseguri la participació ciutadana i millori els serveis de la ciutat”, ha estat el seu lema.

Olga Morales ha explicat que, des dels primers dies d’alcaldessa, la seva activitat s’ha centrat en reunir-se amb totes les entitats de la ciutat, subratllant la importància que tenen les més de 200 associacions locals, que “creen vincle i comunitat”. També, en aquest any, ha visitat empreses, comerços, col·legis i s’ha reunit amb tots els veïns i veïnes que ha pogut. “Ara –ha explicat– encara continuo fent reunions individuals per a conèixer-vos a tots i a totes i treballar junts i juntes”. És la seva obsessió: “Vull ser una alcaldessa propera. La proximitat és el contacte directe, és escoltar, és caminar, veure i tocar, és molt important per a entendre la nostra ciutat des de dins. És la millor manera que hi ha per a prendre bones decisions”.

Aquesta proximitat es refereix tant a les persones com a l’espai públic, als barris, als carrers, al seu urbanisme i el seu aspecte. Per això, Olga Morales també ha decidit descentralitzar la seva activitat diària, desenvolupant l’acció L’alcaldessa al Barri, en la qual trasllada el seu treball setmanal a un barri diferent cada mes. “Aquesta experiència m’està ajudant molt per a desenvolupar la política del detall, per a prioritzar el que els veïns i les veïnes m’expliquen: aquest forat que s’ha d’arreglar, aquest arbre que s’ha de podar, aquest racó que s’ha de netejar millor…” L’alcaldessa ha pres les seves notes, “per fer una política de proximitat, real i útil; la que a mi m’agrada, la que facilita que pugui passar dos mesos després per on estava el problema i veure que el treball està fet”, ha sentenciat.

L’alcaldessa també ha mostrat la seva obstinació per a millorar el model d’atenció a la ciutadania de l’Ajuntament perquè “una comunicació clara i senzilla no és només un dret, és el nostre deure”, ha dit. Una comunicació que està sent testada per un equip de 200 persones voluntàries testers, centrats en simplificar la relació entre Ajuntament i ciutadania. “Amb els testers provem les eines digitals amb joves que no estan acostumats a fer tràmits amb l’administració, amb personis amb discapacitat, amb persones majors que a vegades tenen més dificultat amb les noves tecnologies, perquè volem que siguin útils i intuïtives per a tots i totes”, ha explicat.

A més de la proximitat i la participació, el tercer gran objectiu de l’alcaldessa és la millora dels serveis públics: “Crec i defenso els serveis públics, com l’única manera que tothom progressi i viva millor”, ha resumit, després d’enumerar els seus objectius, centrats en fer que els carrers i els barris estiguin més nets i cures, incorporar més agents de policia i fer-la més pròxima a les persones i als comerços, millorar la il·luminació dels carrers i augmentar el transport públic.

També ha mostrat la seva intenció d’oferir ajudes als joves perquè puguin continuar estudiant, fer més pisos de protecció oficial “perquè les famílies i els nostres fills i filles puguin quedar-se a viure a Viladecans” i augmentar les ajudes domiciliàries “perquè no hi hagi cap persona major del nostre municipi que no tingui l’ajuda a casa que necessiti”.

La ciutat de les oportunitats

Olga Morales ha repassat també en el seu discurs l’estat de la ciutat, de la seva economia i de com viuen en ella els seus veïns i veïnes. L’alcaldessa s’ha mostrat orgullosa que s’estigui registrant ara la xifra mínima històrica d’atur a la ciutat (8,1%), que sigui la ciutat de més de 50.000 habitants amb major igualtat de rendes de tota Espanya, al costat de Fuenlabrada, i que un de cada tres viladecanencs i viladecanenques ja ingressi més de 30.000 euros a l’any, un 30% més que fa cinc anys. També ha mostrat el seu orgull perquè l’Ajuntament pugui oferir domiciliària al 85% dels majors de 85 anys. “Tot això és progrés. Tot això parla de la millorar Viladecans amb majúscules, una ciutat que ofereix oportunitats de futur”.

Així mateix, l’alcaldessa ha afirmat la seva intenció de continuar apostant per l’educació, que “ha estat sempre el nostre pilar central per a garantir oportunitats de futur”, per la cultura i l’esport “perquè la vida saludable serà la veritable riquesa dels pròxims anys”.

Olga Morales també ha expressat la seva voluntat perquè l’agricultura sigui un motor econòmic de ciutat, al costat d’un comerç local i una restauració “més viva i fort”, i ha desitjat continuar comptant “amb un teixit empresarial divers de primer nivell innovador i dinàmic que generi ocupació”, sobretot per als i les joves. “Vull que els i les joves de Viladecans puguin desenvolupar el seu projecte de vida personal i professional a Viladecans”, ha afirmat.

Per a continuar treballant en la millora de la ciutat, l’alcaldessa ha informat que l’Ajuntament de Viladecans es presentarà l’any vinent a la convocatòria de plans de barris de la Generalitat, “perquè tots els barris puguin tenir i oferir les mateixes oportunitats, des de Can Sellarès a Llevant i des de Montserratina fins a Sales”, ha explicat.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit