Aquest mes de novembre, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran 85 municipis de la demarcació que no disposen d’un servei municipal de consum per tal de facilitar-los atenció presencial personalitzada. Són poblacions amb menys 20.000 habitants i localitzades a 12 comarques. Concretament, són 15 municipis de l’Alt Penedès, 13 de l’Anoia, 9 del Bages, 4 del Baix Llobregat, 3 del Berguedà, 2 del Garraf, 1 del Lluçanès, 6 del Maresme, 4 del Moianès, 10 d’Osona, 8 del Vallès Occidental i 10 del Vallès Oriental.
El personal tècnic de les UMIC ofereix assessorament i atenció gratuït a totes les persones que s’apropin al vehicle per gestionar els seus dubtes i reclamacions. També dona resposta immediata a les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei. L’objectiu final és garantir que totes les persones puguin exercir els seus drets sobre consum des de la proximitat.
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC), del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, que pertany a l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona.