Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

VÍDEO | Un detingut durant el desnonament d’una parella gran amb discapacitat a Barcelona

Avatar photo
El desnonament s’ha executat després que fa un mes s’aturés
Mossos_recurs

 Un home ha estat detingut aquest divendres al matí durant la protesta per evitar el desnonament d’una parella gran a la Barcelona, segons han confirmat a l’ACN fonts policial. La detenció s’ha fet per resistència a agent de l’autoritat. El desnonament s’ha acabat executant, després que la policia hagi retirat les persones concentrades a la porta. Es tracta del cas d’un parella d’avis que vivia fins aquest divendres al número 15 del Passeig Joan de Borbó. La dona té gairebé un 80% de discapacitat, segons el Sindicat d’Habitatge del Raval. El d’aquest divendres era el segon intent de desnonament, després que fa un mes s’aturés l’intent.

El Sindicat d’Habitatge ha denunciat que el propietari del domicili on vivien és un propietari privat que posseeix múltiples immobles i negocis i que “té pressa per convertir la seva llar en un pis turístic a les portes de l’estiu”.

Segons la informació de què disposava el consistori, els ingressos familiars i la capacitat econòmica de la unitat familiar superen el topall i per això no s’havia pogut tramitar un expedient de mesa d’emergència.

Des del moviment per l’habitatge critiquen que Barcelona “continua sent la ciutat amb més desnonaments de l’estat” i asseguren que l’arribada de la Copa América de Vela, els turistes i una política favorable als allotjaments turístics per part del PSC “han aplanat el terreny per a uns mesos plens de confrontació als barris”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

En marxa la temporada de platges amb un nou servei de socorrisme a VNG

Notícia següent

Balaguer acollirà el Primavera Wine Festival el pròxim 8 de juny

Notícies relacionades