Usuaris de l’R3 reclamen alternatives per no perdre sis trens diaris a La Garriga

Consideren del tot “injustificat” suprimir freqüències en una línia ja “prou castigada”

Usuaris de l’R3 de Rodalies agrupats a la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’ denuncien que les obres de desdoblament del tram entre Parets del Vallès i La Garriga comportaran la supressió a partir del 30 d’agost de sis serveis amb origen o destinació a l’estació de La Garriga sense que se’ls hagi ofert cap alternativa. Maria Coma, membre de la plataforma, “entén” que les obres de desdoblament impliquin molèsties per als usuaris, però considera “del tot injustificat” que un municipi de més de 16.000 habitants es quedi de cop sense el 10% de freqüències. Aquí, proposen que els trens que Adif preveu que durant les obres arribin només fins a Les Franqueses, donin la volta més amunt de La Garriga, el que evitaria el problema.
Segons va anunciar Adif la setmana passada, les obres de desdoblament comportaran la supressió de la via 4 de l’estació de La Garriga a partir del 23 d’agost per construir-hi diversos edificis de serveis. Aquesta via és la que actualment acull els sis trens diaris, tres d’anada i tres de tornada, que tenen origen o destinació a l’estació del municipi i que a partir del 30 es deixaran de prestar.

Maria Coma considera que si els trens que Adif vol fer aturar a l’estació de Les Franqueses ho fessin passat La Garriga s’evitaria retallar freqüències al municipi i es milloraria el servei a municipis amb molt pocs serveis com el Figaró o Aiguafreda, per exemple, on els combois podrien donar la volta. “No podem perdre el 10% de freqüències quan és evitable”, afegeix.

Des de la plataforma lamenten que Rodalies ha anunciat aquestes obres en ple estiu, de manera “opaca” i sense oferir cap alternativa als usuaris d’una línia, la R3, que fa menys d’un any ja va perdre sis trens amb origen o destinació Granollers-Canovelles. “Entenem que tota obra generi molèsties, però també que s’han de posar mitjans perquè siguin les mínimes. Demanem al Departament de Territori quines alternatives proposen”, assenyala Coma.

Des de Renfe asseguren que les obres de desdoblament i les incidències que comportarà s’han informat correctament pels canals habituals i que la supressió de les sis freqüències a l’estació de la Garriga és l’aternativa pactada amb el Departament de Territori per afectar el mínim possible l’operativa de la línia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Turisme de Lleida atén durant l’estiu un 8,11% més de visitants que en el mateix període del 2019

Notícia següent

Sant Julià tramita el certificat de signatura electrònica

Notícies relacionades