Divendres, 14 de febrer de 2025
És notícia

Un activista paral·litza l’enderroc de l’estació de tren de Sant Feliu

Avatar photo

L'home s'ha tancat dins l'edifici per exigir que es preservi i ADIF ha demanat al jutjat que s'autoritzi el desallotjament

L’enderroc de l’estació de tren de Sant Feliu de Llobregat ha quedat aturat perquè un home s’ha tancat dins l’edifici per exigir-ne la preservació. Les tasques de desmuntatge controlat de les instal·lacions van començar a principis de juny, en el marc del macro projecte de soterrament de les vies del tren.

 

Aquest dilluns a primera hora, però, els operaris van detectar que hi havia una persona que s’havia colat dins l’edifici, fet que ha obligat a aturar les obres “perquè hi ha el risc de danys personals majors”, segons informa l’Ajuntament en un comunicat. Fonts d’ADIF han apuntat a l’ACN que han presentat una denúncia al jutjat i esperen que aquest autoritzi el desallotjament per poder continuar amb l’enderroc de l’edifici.

 

Tant l’Ajuntament com ADIF ressalten que han treballat per preservar els elements de l’estació que tenen valor patrimonial, a través d’un procés de documentació i catalogació per a la seva possible reproducció al nou edifici. L’ens ferroviari també recorda que els veïns van votar en referèndum si eren partidaris d’enderrocar o conservar l’antiga estació, i el resultat va ser majoritari a favor de tirar l’edifici a terra.

 

Les obres per soterrar les vies del tren a Sant Feliu van començar fa just dos anys, després de més de quatre dècades de reivindicació veïnal a causa de l’alt nombre d’atropellaments que hi ha hagut al pas a nivell. El pressupost inicial de les obres era de 66 milions d’euros i un calendari d’execució de quasi quatre anys. La nova estació té un pressupost de prop de 10 milions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Biblioteca de Palafrugell engega la programació del “Fem Pati”

Notícia següent

Treballs arqueològics previs a la restauració del pont dels Escalls

Notícies relacionades