Dijous, 16 de maig de 2024
És notícia

Trens més llargs, puntualitat i freqüències: les exigències de ‘Dignitat a les vies’ després de la reunió amb RENFE

Avatar photo
Ha sigut la primera trobada formal entre la plataforma i l’empresa prestadora de serveis
Dignitat a les vies
Els membres de la plataforma s’han concentrat a Estació de França després de la reunió amb els responsables de RENFE.

Avui ‘Dignitat a les vies’ i RENFE s’han reunit per primer cop per tal de trobar solucions als problemes ferroviaris a la zona sud de Catalunya. A la trobada han estat presents membres de la plataforma, el director de RENFE a Catalunya, Antonio Carmona i el representant de relacions institucionals de RENFE a Madrid, José Luis Blanco. Els afectats han exigit solucions a curt termini per tal d’intentar millorar el servei de trens entre Tarragona i Barcelona. Han demanat, principalment, més trens llargs en lloc dels curts amb tres vagons, més freqüència de servei a les hores punta i una millor comunicació per informar de les possibles avaries o retards. D’altra banda, des de la plataforma expliquen que han acordat una futura reunió amb ADIF, la Generalitat de Catalunya i RENFE, per tal d’evitar possibles problemes de coordinació.

‘Dignitat a les vies’ va néixer fa gairebé dos mesos per tal d’aglutinar tots els afectats que diàriament pateixen els greuges generats pel servei de RENFE i comunicar les afectacions entre ells. Són principalment treballadors i estudiants que es desplacen des de Tarragona – i voltants – fins a Barcelona. L’Òscar Ibáñez és membre de la plataforma i ha prestat declaracions a la concentració que s’ha dut a terme aquesta tarda a Estació de França. Tal com ha explicat, després de la reunió les solucions que els han plantejat són a partir del tall que es farà la pròxima tardor al túnel de Roda de Berà, aprofitant les obres del corredor del Mediterrani programades en uns mesos. “Per nosaltres això és molt tard, necessitem solucions ja”, ha reivindicat Ibáñez.

Tal com demostren des de la plataforma, el recorregut entre Tarragona i Barcelona ha augmentat entre 15 i 20 minuts el seu temps en els darrers 20 anys. Aquest temps s’afegeix a les possibles complicacions que gairebé cada dia es donen en aquest corredor. A més, les darreres setmanes els afectats han publicat fotografies a les xarxes socials per visibilitzar una altra problemàtica: els embussaments de gent. “Anem drets i com sardines. La gent té problemes d’ansietat per aquesta situació”, assegura l’Òscar.

“No demanem l’excel·lència”

L’Anna Gómez, membre de la plataforma i una de les seves portaveus, també ha estat present a la reunió d’aquesta tarda. A banda d’exigir aquestes mesures a curt termini per millorar el servei, han afirmat que des de ‘Dignitat a les vies’ no demanen que tot sigui perfecte. “No estem aquí per buscar l’excel·lència. Demanem dignitat a l’hora de viatjar i que pel fet de no viure a Barcelona no se’ns tracti com a ciutadans de segona”, ha reivindicat la portaveu del grup. Des de la plataforma asseguren que la Generalitat i RENFE estan prioritzant millorar els canals d’informació per establir una bona comunicació entre els usuaris.

 

 

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Centre Històric d’Andorra la Vella vibrarà amb el Jambo entre el 13 i el 15 de juny

Notícia següent

Aragonès diu que Illa “desmuntarà” les accions feministes del Govern

Notícies relacionades