Els treballadors dels autobusos de TMB anuncien set noves jornades de vaga parcial a l’octubre

L’assemblea de la plantilla ha acordat convocar aturades els dies 8, 14, 15, 20, 22, 27 i 29 d’octubre

25 de setembre de 2026 a les 20:03h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Els treballadors dels autobusos de TMB mantindran les mobilitzacions i han convocat set noves jornades d’aturades parcials durant el mes d’octubre, després que aquesta setmana no prosperés el preacord amb la direcció que havia de permetre desconvocar la vaga.

L’assemblea de la plantilla ha acordat convocar aturades els dies 8, 14, 15, 20, 22, 27 i 29 d’octubre. Les mobilitzacions es faran en tres franges horàries: de 9 a 11 h, de 19 a 21 h i de 23 h a 1 h.

El conflicte se centra en la negociació del conveni col·lectiu. Els treballadors reclamen millores en els calendaris laborals i l’aplicació de la jornada de 35 hores setmanals a partir del 2027, sense que la implantació quedi ajornada.

El preacord no tira endavant

Segons UGT, la plataforma sindical unitària va presentar dilluns una proposta que la direcció de TMB hauria assumit «pràcticament en la seva totalitat». L’acord, però, estava plantejat com una via per desconvocar les aturades i no com el tancament definitiu del conveni, que continuava en negociació.

La proposta incloïa una millora progressiva dels calendaris laborals, l’aplicació esglaonada de les 35 hores, amb tretze dies de descans generats fins al 2029, i la incorporació d’unes 200 persones a la plantilla estructural.

També contemplava increments salarials i una prima única d’uns 650 euros en cas que el conveni es tanqués abans d’acabar l’any.

Segons el relat d’UGT, però, un dels sindicats va considerar que la proposta era insuficient i va defensar continuar la negociació per obtenir més millores. La resta de forces sindicals haurien acceptat el plantejament amb la condició de mantenir la unitat sindical i que fos finalment l’assemblea qui decidís.

Davant d’aquesta situació, l’empresa va donar per trencada la negociació i el mediador de la Generalitat va considerar que no era possible arribar a un acord perquè la direcció manifestava que no podia oferir més.

La plantilla manté la pressió

Amb el preacord descartat, l’assemblea de treballadors ha decidit mantenir les mobilitzacions durant el mes d’octubre i continuar pressionant la direcció per aconseguir millores en les condicions laborals.

Les aturades afectaran el servei d’autobusos de TMB durant les set jornades anunciades i es concentraran en les tres franges horàries establertes per la plantilla.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit