TMB incorpora 41 carregadors per a autobusos elèctrics a les cotxeres de la Zona Franca

Amb aquesta instal·lació, l’empresa de transport incrementa en un 28% els punts d’alimentació elèctrics

18 de juliol de 2025 a les 13:47h
Actualitzat: 18 de juliol de 2025 a les 13:47h

TMB avança cap a una flota de zero emissions amb la instal·lació de 41 carregadors destinats a autobusos elèctrics a la cotxera de la Zona Franca. Aquesta infraestructura és la que es farà servir per a carregar els 19 autobusos articulats elèctrics licitats al mes de febrer i que començaran a circular l’any vinent. Els carregadors tenen una potència de 150 kW i es diferencien dels que se situen al carrer perquè són punts “concebut per a carregar durant la nit”. La flota d’autobusos s’alimentarà “de la mateixa energia verda” que fa funcionar la línia 10 Sud del metro. Amb aquests 41 punts de recàrrega, la companyia pública de transport de Barcelona incrementa un 28% el nombre de carregadors que tenia.

“A mesura que es vagin substituint els (autobusos) de gas per elèctrics, amb aquesta progressivitat cap a zero emissions, tindrem més necessitat de punts de càrrega”, ha dit la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, en una atenció als mitjans des de les cotxeres de Zona Franca. Actualment, un 25% de la flota de TMB són vehicles zero emissions.

Aquest espai és la cotxera més gran de les tres que té l’empresa, però està més endarrerida en termes d’electrificació amb relació a la del Triangle. La cotxera ha guanyat protagonisme des que es va tancar la de Ponent, el gener passat i es va traslladar l’operativa que s’hi feia. De cara al futur, les instal·lacions de la Zona Franca són les que hauran d’acollir més punts de recàrrega, tant els elèctrics com els d’hidrogen verd.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit