Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

Una start-up catalana preveu treure al mercat un test per detectar la sèpsia a partir de la 1a hora

Avatar photo

Aquesta detecció precoç permet tractar els pacients amb més rapidesa i, en conseqüència, es redueix la mortalitat

L’empresa catalana emergent Loop Diagnostics preveu treure al mercat aquest any un test ràpid que permet diagnosticar la sèpsia a partir de la primera hora de la infecció.

Suposa un avenç, ja que es redueix significativament el temps d’espera respecte dels mètodes actuals i aquesta detecció precoç permet tractar els pacients amb més rapidesa i, en conseqüència, es redueix la mortalitat.

Per acabar la fase d’industrialització per poder fabricar el test a gran escala, la firma ha iniciat una ronda de finançament oberta al públic de 500.000 euros per acabar d’assolir els 3 milions d’euros.

La resta de la inversió prové dels fons Next Generation, 2,25 milions d’euros, i d’una empresa del sector sanitari que n’aportarà 250.000.

El test preveu una reducció de la mortalitat de fins al 15%, ja que permet diagnosticar la infecció de la sang quan aquesta encara es troba en una fase primerenca i obtenir els resultats en un màxim de tres hores, és a dir 10 vegades més ràpid si es compara amb els tests actuals d’hemocultius.

En conseqüència, la firma estima que les estades hospitalàries es poden reduir de dos a cinc dies i que també disminueix l’ús dels antibiòtics necessaris en un 30%.

Loop Diagnostics va néixer a Barcelona el 2018 de la mà dels fundadors Enrique Hernández, sorià llicenciat en Biotecnologia per la Universitat de Lleida, i Eduard Guerrero, farmacèutic i veí de Fondarella (Pla d’Urgell). La firma preveu treure el test al mercat espanyol a finals d’aquest 2023, una vegada superada la fase reguladora en què es troba immersa. Ja compten amb la xarxa de producció i distribució necessària i calculen que a Espanya hi ha un mercat d’1,75 milions de tests de sèpsia a l’any per a urgències. A mitjà termini, també es plantegen entrar al mercat internacional, com ara el francès, el qual ja estan estudiant.

Campanya de ‘crowdequity’

L’empresa acaba de treure una campanya de finançament col·lectiu d’inversió, o ‘crowdequity’, a través de la plataforma d’inversió especialitzada en biomedicina Capital Cell de 500.000 euros per completar una ronda de finançament pública de 3 MEUR. Hi pot participar qualsevol inversor amb una aportació mínima de 500 euros.

La resta de la inversió prové de fons europeus Next Generation, amb 2,25 milions d’euros, i 100.000 euros de Cardiolink, empresa dedicada a la distribució d’implants i dispositius mèdics, que hi invertirà 150.000 euros més addicionals en els mesos vinents.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Extingit l’incendi de la Selva del Camp que ha cremat unes 19 hectàrees

Notícia següent

La Casa de Andalucía de Blanes celebra la seva diada al Teatre

Notícies relacionades