L’Ajuntament de Terrassa posa en marxa un sistema de sensors i barreres automàtiques a la riera del Palau

Avatar photo

L’alcalde ha visitat avui els trams on s’han instal·lat les barreres per minimitzar riscos en casos de crescuda del cabal d’aigua

L’Alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat de la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares; la regidora de Rieres, Jennifer Ramírez; i el regidor de Protecció Civil, Xavier F. Rivero; ha visitat aquest matí el nou sistema de sensors i barreres automàtiques que s’ha instal·lat en les confluències del camí dels Horts i de la Carena de Mas Bellver amb la riera del Palau. Aquesta actuació té l’objectiu de controlar els accessos en aquesta zona de la riera -que està normalment seca- i minimitzar així els riscos per a les persones provocats a causa de creuar la riera amb una crescuda sobtada del seu cabal degut a les precipitacions intenses. 

Ballart ha destacat que «aquest sistema permet controlar els accessos a la zona i protegeix a les persones davant possibles situacions de risc, en moments de grans baixades de cabal d’aigua, que es registren durant els períodes de pluges intenses. Ara, gràcies a aquest sistema de barreres automàtiques, es pot tallar la circulació en aquests passos de forma automàtica o a distància» . Per a l’alcalde, «disposar d’un sistema de seguretat en aquests punts, on al llarg de de la història de la ciutat hem hagut de lamentar accidents o pèrdua de vides, era i és una de les principals preocupacions de l’Equip de Govern». Ballart ha afegit que «considerem, i així ens hi vam comprometre al Programa de Govern, que Terrassa ha de disposar de capacitat de resiliència, tant per recuperar-se i créixer davant les adversitats, però també per establir els mecanismes de prevenció i protecció adients i minimitzar els riscos. I aquest és un d’aquests sistemes». 

Dos sensors de nivell i quatre barreres 

El projecte, amb un cost de 33.457,83 euros, ha suposat la instal·lació d’un sensor ultrasònic de nivell, situat al carrer d’Edison amb l’avinguda de Joaquim de Sagrera, que permet mesurar el cabal que passa per aquest tram en temps real i que s’ha 

programat per tal d’activar una alerta quan aquest arriba als 0,70 m. I també s’ha instal·lat un altre sensor ultrasònic de nivell al pas del carrer de la Carena de Mas Bellver, programat per activar una alerta quan el calat arriba als 1,65 m. 

Així mateix, s’han instal·lat quatre barreres automàtiques als dos encreuaments de la riera del Palau situats al carrer de la Carena de Mas Bellver i al carrer dels Horts, punts on l’aigua pot sobrepassar la riera en cas de crescuda, suposant un perill per a la circulació. Aquestes barreres, que s’han instal·lat a cada extrem de la llera, evitaran el pas de persones amb vehicles en moments de risc i compten amb un sistema de senyalització LED que avisa durant l’aixecament i la baixada. 

Sensors ultrasònics 

Pel que fa al seu funcionament, el sensor ultrasònic instal·lat al carrer d’Edison funciona amb un sistema d’alimentació elèctrica, mentre que les barreres i el segon sensor, a causa de la seva ubicació, ho fan amb un sistema d’alimentació fotovoltaica que té una autonomia de mínim 72 h i disposa d’un sistema d’avís en cas que el nivell de bateries sigui baix. La instal·lació compta també amb un sistema de comunicacions per GPRS/3G, una tecnologia que permet el control del nivell de l’aigua a temps real i el telecontrol de les barreres automàtiques, de manera que és possible el seu accionament de forma manual -mitjançant una clau- però també de forma remota si el servei ho considera necessari i activa les barreres a través d’una aplicació de control, o si el sensor envia una alerta que activa la seva baixada. 

En aquest sentit, si un dels dos sensors de nivell genera una alerta en detectar un calat d’aigua igual o superior a l’establerta en cada sensor, les barreres es tancaran automàticament, impedint el pas pels dos trams i enviant un avís a la Policia Municipal i a Protecció Civil. Aquesta actuació evitarà haver de desplaçar els agents de la Policia Municipal durant un episodi de pluges, afavorint la disponibilitat d’efectius per a altres actuacions en què puguin ser requerits. D’altra banda, les barreres no s’obriran mai automàticament sinó un cop donada l’ordre d’obertura, després que la Policia Municipal hagi revisat l’estat de la zona i comprovat les condicions de seguretat per a poder-hi restablir la circulació. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Foment de la Rehabilitació Urbana de Manresa ha denunciat un presumpte frau per part de dos treballadors dels aparcaments de Quatre Cantons i Puigmercadal

Notícia següent

L’Ajuntament d’Olot ha acollit la presentació del cupó de la ONCE

Notícies relacionades