Terrassa vol accelerar la construcció de l’estació Oest

Avatar photo

Aquesta estació donaria servei amb transport públic a una part molt significativa de la ciutat

Terrassa trasllada al govern l’acceleració del projecte per a l’estació Oest. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, s’han reunit aquest matí a Rubí, abans de la celebració de l’acte de signatura del protocol per fomentar la promoció d’habitatges destinats al lloguer social de l’Arc Metropolità de Barcelona.

La trobada ha servit per a que l’alcalde traslladi a la titular del Ministeri la preocupació davant l’endarreriment del calendari previst en l’execució de l‘estació de rodalies Terrassa Oest, que sembla que pateix el projecte. L’alcalde, a més, ha traslladat la proposta del Ple municipal, aprovada aquest matí per unanimitat de tots els Grups Municipals de l’Ajuntament, que trasllada al Govern de l’estat la demanda per a que es compleixin els acords que va anunciar l’any 2020 l’aleshores ministre Jose Luis Ábalos, que la construcció i entrada en servei d’aquesta infraestructura es produís durant l’any 2025.

Per a l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, «les informacions que ens arribaven eren una mica decepcionants, ja que aquesta estació de rodalies és un projecte clau per a la mobilitat de la ciutat i ha de donar servei a una part important de la ciutadania de Terrassa». «Amb la ministra hem parlat d’activar la comissió de seguiment del projecte i poder conèixer en tot moment l’evolució del calendari i si es compliran els compromisos anunciats», ha conclòs Ballart.

Una prioritat de ciutat

La construcció de la nova estació de rodalies de Can Boada-La Maurina, l’anomenada «Estació Terrassa Oest» és una de les prioritats de l’actual programa de Govern, i prevista en el POUM vigent de l’any 2003, en la confluència entre laronda de Ponent, el passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming.

L’entrada en funcionament d’aquesta estació donaria servei amb transport públic a una part molt significativa de la ciutat, als barris de La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell, així com als nous sectors urbanitzables residencials de Can Marcet i Les Aimerigues. A més, com a estació tècnica terminal per als trens amb capçalera a Terrassa, alliberaria vies existents a l’estació de Terrassa Nord, força sobresaturades, propiciant una millora de la freqüència de trànsit de la línia R4 Barcelona-Terrassa-Manresa.

Els estudis municipals preveuen que la nova estació incrementaria en 16.860 persones el nombre de persones (de 162.533 persones a 179.393) amb una estació ferroviària a menys de 1.000 metres. A més, tenint en compte el procés de creixement poblacional de la ciutat, en 10 o 15 anys el nombre de persones que en faria ús podria passar de 1.789 a 5.045 viatgers i viatgeres diaris.

El projecte de la nova estació figurava en les previsions del Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015 i també formava part del Pla Director d’Infraestructures de l’ATM (Autoritat del Transport Metropolità), que preveia la seva construcció per a l’any 2020. En l’actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 es va anunciar la previsió de construcció immediata de la nova estació Terrassa Oest, que estaria llesta per a l’any 2025, però no ha estat fins al 20 d’abril de 2022 que el ministeri ha dut a terme el desenvolupament de les actuacions de planificació.

Així, s’ha anunciat l’adjudicació del contracte a una empresa consultora per la redacció de l’estudi informatiu, juntament amb 3 més del pla, per un import total conjunt de 421.685,00 euros (IVA inclòs) i fixant un termini de 24 mesos per a finalitzar-los.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Andorra celebra 60 anys de COEX, l’àrea conservació de carreteres

Notícia següent

ÚLTIMA HORA: Explosió amb ferits al centre de Girona

Notícies relacionades