Dijous, 12 de juny de 2025
És notícia

El SIL 2025 presenta una edició marcada per l’ús de la IA per optimitzar processos

Avatar photo
La 27a edició del SIL compta amb 650 empreses participants que presentaran més de 160 innovacions

El SIL 2025, la fira líder a Espanya en l’àmbit de la logística, el transport, la intralogística i la Supply Chain i un dels grans referents mundials, organitzada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha presentat aquest matí, davant dels mitjans de comunicació i amb la participació del delegat especial de l’Estat al CZFB i president del SIL, Pere Navarro, i la directora general del CZFB i del SIL, Blanca Sorigué, les dades i els punts més destacats de la seva 27a edició, que tindrà lloc del 18 al 20 de juny a Fira Barcelona. A una setmana vista de la seva celebració, la fira compta amb més de 14.000 visitants registrats, el 94% d’ells amb capacitat de decisió o influència en les decisions de la seva empresa. Pel que fa als principals motius pels quals els visitants afirmen visitar el SIL, destaquen: el 46% assisteix motivat per conèixer o adquirir les novetats i posar-se al dia del mercat, i el 43% ho fa per reunir-se amb expositors, proveïdors i partners.

Per la seva banda, les més de 650 empreses participants en aquesta nova edició del SIL, un 30% d’elles internacionals, presentaran més de 160 novetats en exclusiva mundial i organitzaran més de 250 esdeveniments. Pel que fa a l’àmbit professional de les empreses participants, el 23% corresponen al sector del transport, un altre 23% presenten serveis i solucions d’intralogística, el 19% provenen del sector IT i 4.0, el 10% centren la seva activitat en logística i última milla, el 9% es dedica a infraestructures, un altre 9% a immologística i el 7% restant són empreses de serveis.

D’aquesta manera, el SIL 2025 es referma com el punt de trobada del sector, que reuneix representants de tota la cadena logística procedents de més de 80 països diferents, com Alemanya, Argentina, Bèlgica, Brasil, Dinamarca, Estats Units, Finlàndia, França, Grècia, Irlanda, Itàlia, Països Baixos, Perú, Polònia, Portugal, Regne Unit, Romania, Suïssa, Turquia, UAE, Uruguai, Xile, entre d’altres. Així mateix, també comptarà amb una gran participació de Comunitats Autònomes: Andalusia, Aragó, Extremadura, Galícia, Múrcia, Canàries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya i Tenerife, que mostraran les seves infraestructures i potencialitats logístiques. Això es tradueix en un gran impacte econòmic per a la ciutat de Barcelona, ja que la previsió és que generi una xifra de negoci de més de 50 milions d’euros en restauració, comerços, allotjaments, etc.

En paraules de Pere Navarro: “El Saló Internacional de la Logística fa anys que aposta per tres eixos fonamentals: l’estratègia de negoci, amb exposició i representació de tota la cadena de subministrament, a més d’oferir coneixement i networking de primer nivell”. I continua: “El SIL és estratègic per al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, i cada vegada ho serà més. En aquesta edició generarem més riquesa, més negocis, però també més innovació per al sector logístic”.

La Innovació com a protagonista

Amb el focus posat en atreure visitants de qualitat, SIL Barcelona ha implementat Intel·ligència Artificial a la seva plataforma digital, SIL Virtual IA Platform, per tal de potenciar al màxim el networking entre empreses i professionals, millorant així l’experiència de l’usuari amb noves funcionalitats: una agenda intel·ligent que, mitjançant IA, suggereix al visitant esdeveniments, sessions o reunions que poden ser del seu interès, en funció de les preferències que va marcar al formulari de registre, i l’assistent virtual SILvIA, que respon preguntes relacionades amb l’actual edició del certamen, tant a la plataforma digital com a les pantalles interactives del saló.

“Durant tot l’any treballem per atreure al SIL un visitant de qualitat, amb poder de decisió a les seves empreses, i conèixer al màxim les seves necessitats, així com tot el que li agradaria trobar dins del Saló. Aquest aspecte és fonamental per poder treballar una edició que s’adapti a aquestes necessitats i que no només compleixi, sinó que superi, les expectatives. I perquè els nostres clients sàpiguen qui els vindrà a visitar i què és el que estan buscant. Això és fonamental”, assenyala Blanca Sorigué.

Un altre dels aspectes destacats d’enguany és la Digital Supply Chain, una àrea d’exhibició on es representa una cadena de subministrament digital, amb tots els detalls i reptes tecnològics. Aquest espai comptarà amb 15 empreses participants procedents de l’ecosistema de la Zona Franca de Barcelona que es distribuiran en quatre etapes clau de la cadena de subministrament: planificació, aprovisionament, producció i lliurament i logística inversa, on es faran demostracions diàries en diferents passis.

Cal destacar també la participació de més de 100 startups que tindran l’oportunitat de presentar les seves solucions innovadores aplicades al sector logístic a la Startup Meeting Area i que la Logistics 4.0 Incubator, impulsada pel CZFB, tornarà a ser present al saló.

A més, les més de 160 innovacions presentades per les empreses participants i desenvolupades mitjançant IA, 5G, Blockchain, IoT i Big Data, entre altres tecnologies, seran candidates al Premi a la Millor Innovació SIL 2025, que s’entregarà el divendres 20 de juny a les 12:45 a l’estand del CZFB.

Una fira de coneixement

Sota el títol “Innovació i Talent per a un futur sostenible”, el SIL Knowledge és un altre dels plats forts de l’edició actual del SIL. Amb 350 ponents, 70 sessions i tres espais de coneixement (A, B i C), es donaran a conèixer casos d’èxit d’empreses com PC Componentes, Nestlé Purina, SEAT, Hospital Clínic de Barcelona, CELSA, Silbon o Penguin Random House Grupo Editorial, entre d’altres. També s’abordaran temàtiques com l’aplicació de noves tecnologies a la logística, l’afectació dels canvis geopolítics a la cadena de subministrament, solucions sostenibles per a la descarbonització del transport o el repte de la captació de talent.

A més, també comptarà amb dues àgores on es presentaran innovacions, estudis i informes sectorials cada 30 minuts, i amb un altre espai de contingut on es faran sessions sobre dues temàtiques estratègiques per al CZFB com són la innovació i la igualtat de gènere: Tech by SIL i BWAW by SIL.

En la seva vessant més internacional, el SIL esdevindrà també el fòrum de debat de la Mediterrània, acollint una nova edició de la MedaLogistics Week i, com a novetat d’aquesta edició, amb el Congrés Internacional del Consell General de Col·legis d’Agents de Duanes i Representants Duaners.

A més de la plataforma digital, el SIL posa a disposició del visitant altres eines de networking, com les reunions B2B organitzades prèvia sol·licitud durant el registre, el Networking Zone o el Job Market Place, un espai de reclutament organitzat amb la col·laboració de Barcelona Activa, en el qual es faran entrevistes in situ per cobrir fins a 12 llocs de treball vacants en àrees de logística de diferents empreses, durant el matí del 20 de juny.

Finalment, a la gala de la Nit de la Logística, el SIL reconeixerà la tasca d’empreses logístiques amb els Premis SIL 2025 en les categories d’ODS 5, Millor Startup Logística, 4.0 i RSC.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Sílvia Paneque es reuneix amb el govern de Vilanova i la Geltrú

Doblen les freqüències del bus exprés entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona

Notícia següent

Collboni celebra l’ampliació de l’aeroport i reclama veu per als municipis

Notícies relacionades