L’Ajuntament aposta per una Santa Coloma més sostenible, més digital, més inclusiva i més propera a la ciutadania. Una ciutat en què la tecnologia ajudi a millorar els serveis públics i faciliti una governança que augmenti el benestar i la qualitat de vida dels veïns i veïnes. Un compromís ferm amb els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 que s'ha d'assolir mitjançant el Pla Director “Santa Coloma Smart City”, aprovat inicialment pel plenari municipal el passat mes de juny.
Aquest pla contempla vuit eixos d’actuació que abasten àmbits tan diversos i importants com la gestió dels serveis municipals, la governança i explotació de les dades, la digitalització dels tràmits, la formació digital per reduir la bretxa que encara pateix el municipi, i la millora dels espais i eines digitals per a la participació ciutadana.
"Incorporem més tecnologia per millorar la gestió interna de l'Ajuntament i avançar en la digitalització dels serveis municipals i reforçar la capacitació del personal municipal i de la ciutadania, aquestes són les tres primeres mesures que ja estem desenvolupant d'aquest pla que també posa la mirada en la bretxa digital existent, i és que en el procés en què la ciutat avança, camina i funciona el que volem és que ningú en quedi enrere" ha dit l'alcaldessa Mireia González en l'acte de presentació a La CIBA aquest migdia.
El compromís amb la inclusió digital implica accions concretes com la digitalització dels tràmits administratius, reforçar la capacitació -sobretot la digital- tant del personal municipal com de la ciutadania amb tutories personalitzades i tallers formatius, la implantació de quioscos d’atenció als centres cívics i la creació de plataformes accessibles, com una APP de ciutat, per garantir que cap ciutadà o ciutadana es quedi exclòs en aquesta nova etapa de transformació de Santa Coloma.
No et perdis res amb “Santa Coloma Connecta”
El pla Smart City és una aposta municipal clara per una ciutat més pròspera, més sostenible i més justa, on la innovació sigui sinònim d’oportunitats per a tothom, per tant, una de les seves primeres accions és la posada en marxa d'un nou canal de comunicació i participació ciutadana, l’aplicació mòbil “Santa Coloma Connecta” que apropa l’actualitat municipal a la població.
Una app per estar al dia de tot el que passa a la nostra ciutat, i per fer de Santa Coloma un municipi més actiu, on tothom pugui participar i cooperar amb l’Ajuntament.
"Una de les eines que teníem molta il·lusió per presentar és aquesta que de forma àgil, fàcil i accessible des del punt de vista inclusiu, uneix tota la informació de la nostra ciutat que necessitem tenir al nostre abast, és com tenir la institució, l'Ajuntament, i la mateixa ciutat, a la butxaca. És una finestra oberta.", ha assenyalat Mireia González.
Què podem fer amb la nova app
Conèixer les darreres notícies del municipi, els pròxims esdeveniments a l’agenda de ciutat, i rebre avisos personalitzats i notificacions de l’Ajuntament. També ens oferirà la possibilitat de participar en la millora de la ciutat, amb la comunicació de les incidències que detectem, per exemple, a la via pública.
Com aconseguir-la
L’aplicació, que rebrà actualitzacions periòdiques, ja es pot descarregar gratuïtament a les botigues oficials d’aplicacions per al sistema Android -Google play- i per a IOS d’Apple -App Store-.
Podeu accedir als enllaços de descàrrega a www.gramenet.cat/santacolomaconnecta
Què trobarem a l’aplicació
En obrir-la, a més de les notícies i l’agenda amb les activitats d’Estiu a la Fresca i la Festa Major, trobem un mòdul central amb un munt de recursos al nostre abast sobre la ciutat: plànol, adreces, punts i telèfons d’interès, transport públic, aparcaments, farmàcies, punts de reciclatge… Des d’aquest espai també podem accedir a la Carpeta Ciutadana, als tràmits municipals en línia, la cita prèvia per a l’OIAC, i reservar entrades per a activitats de lleure.
Ens podem desplaçar per les diverses seccions amb un menú lateral desplegable, i registrar-nos com a persones usuàries, requisit necessari per accedir a les notificacions de les incidències i augmentar la interacció de l’aplicació.