Sant Feliu celebra la Setmana de la Poesia amb més de 20 propostes i talent local

La 15a edició aposta per la presència femenina i omplirà la ciutat d’activitats entre el 18 i el 29 de març

19 de març de 2026 a les 12:42h

La Setmana de la Poesia torna a Sant Feliu de Llobregat i ho fa celebrant la seva quinzena edició, que omplirà de lírica la ciutat entre el 18 i el 29 de març amb més d'una vintena de propostes entre recitals poètics, espectacles, concerts, diàlegs i exposicions, on la poesia serà l'eix vertebrador. Aquesta edició comptarà amb més propostes femenines que mai i també hi haurà diverses produccions d'artistes locals i emergents.

La XV Setmana de la Poesia s'inicia aquest dimecres 18 de març, a les 19 h, a la sala d'exposicions del Palau Falguera, coincidint amb l'obertura de l'exposició de pintures 'Antología de una vida', del santfeliuenc José Luis Izquierdo García, que es podrà visitar fins al 29 de març.

El dijous 19 de març, a les 20 h, la Sala Ibèria acollirà una de les actuacions més esperades de la Setmana de la Poesia d'enguany: el recital i concert de David Carabén i Mishima, 'La invenció de l'amor', un espectacle de poesia i música diferent en què combinen adaptacions musicals de poemes, reciten alguns poemes catalans amb algun tast de la música de Mishima.

En el marc de la Nit de ContraBaix, el divendres 20, a les 20.30 h, l'Ateneu Santfeliuenc acollirà el recital i concert de tango, amb Marcelo Mercadante i el seu Quinteto Porteño, amb la col·laboració d'Esteban Barbaria, un dels impulsors de la Setmana de la Poesia, que recitarà alguns poemes.

El dissabte 21, coincidint amb el Dia Internacional de la Poesia, hi haurà un vermut poètic, a partir de les 12.30 h a El Parlament, amb el poeta Iñaki C. Nazabal acompanyat del guitarrista Daniel Felices. El mateix dissabte, l'Ateneu acollirà el tradicional Tast de vins i poesia, amb José Cedillo i Bodegas Campillo, que comercialitza la marca El Faustino. Les places són limitades i cal inscripció prèvia a info@lamordidaliteraria.com. Ja a la tarda, Laura Garriga, acompanyada del seu grup, farà el concert 'Elegia' a Els Pagesos, on presentarà algunes cançons del seu primer disc que sortirà aquesta primavera, on cada cançó pertany a un gènere líric diferent.

El diumenge 22 tindrem un altre dels plats forts d'aquesta edició: la presentació del nou espectacle de l'artista santfeliuenca Marta Rius, 'L'endemà', amb la direcció artística de Clara Segura i la col·laboració del Cor 685. Abans de l'espectacle, que se celebrarà al Centre Parroquial, es farà el lliurament del 51è Premi Martí Dot.

El bar de l'Ateneu acollirà el dilluns 23 el recital 'Poesia del món en versió original', en què ciutadans i ciutadanes de diferents llocs del món reciten poesies en l'idioma en què van ser escrites.

El dimarts 24, el bar l'Irrebarent del Casal de Joves acollirà el tradicional Trash poetry, una festa per reivindicar la part menys ortodoxa de la poesia que comptarà amb l'actuació dels artistes locals Quim Armengol i Oriol Serna, i La Mordida.

Els Pagesos serà l'escenari, el dimecres 25, d'un altre dels plats forts de la Setmana, el diàleg poètic 'Del poema a la cançó', amb el mediàtic Alfred Garcia i David Castillo, reconegut poeta i president del Premi Martí Dot. Al mateix emplaçament, el dijous 26, arriba una altra de les propostes més esperades, el concert 'El Ghorba' del madrileny d'origen magrebí Rachid B, on presentarà el seu primer disc que el 2025 va aparèixer a totes les llistes dels millors discos nacionals de l'any. Rachid B fa una fusió amb tocs d'urban i de folk, una proposta molt contemporània i creativa.

Una de les propostes més destacades del divendres 27 és la Nit Atensa't, un recital amb Mar Pujol i el duet Carpa Negra com a teloners. El concert és organitzat per l'Ateneu i va dirigit al públic més jove. El mateix divendres, La Unió Coral participarà per primera vegada en la Setmana de la Poesia, amb el recital 'Safrà', un espai poètic amb Marta Pérez Sierra, Eddie Mejía i Lluís Fernández.

El dissabte 28 a la tarda Els Pagesos serà l'escenari del concert de marcat caràcter feminista 'La belleza se sirve cruda', amb les actuacions de la santfeliuenca Ruth Vicente i de la madrilenya Andrea Buenavista. A les 19.30 h, l'Ateneu acollirà el recital Slam Poetry del Baix Llobregat, una mena de competició entre els rapsodes que reciten versos propis i la posada en escena. Ja a la nit, Alex Madueño i Vania actuaran al concert de Milenium 'Pequeños fragmentos de grisácea luz y silencio'.

La Setmana de la Poesia es tancarà el diumenge 29 amb la tradicional passejada poètica pels carrers de Sant Feliu, amb sortida des del Casino Santfeliuenc, en la seva primera participació en la Setmana.

L'autor de la imatge corporativa d'aquesta edició de la Setmana de la Poesia és Roger Romagosa i entre les activitats que acull La Teteria Índia en aquesta ocasió destaca el recital de Núria Martínez Vernís, la principal veu dins del sector més avantguardista de la poesia en català.