L’Audiència de Barcelona ha imposat una pena de sis anys de presó a un home acusat d’estafar i extorquir diverses persones utilitzant internet, en un cas que està directament relacionat amb el suïcidi d’un jove de 29 anys a Sant Feliu de Llobregat.
Segons la sentència, l’home actuava des del Perú i contactava amb les seves víctimes mitjançant aplicacions de cites en línia. Allà es feia passar per una dona creant perfils falsos, iniciant així relacions virtuals que després evolucionaven cap a un procés d’extorsió basat en amenaces i pressions constants.
El tribunal ha confirmat que l’acusat va enganyar un total de sis persones, aconseguint defraudar-les més de 26.000 euros. El cas més greu es va produir el dia 29 d’octubre del 2021, quan un dels afectats, un jove treballador resident a Sant Feliu, va posar fi a la seva vida llençant-se a les vies del tren després d’una intensa situació d’assetjament psicològic.
La resolució judicial estableix clarament que tant l’estafa com l’assetjament patits mitjançant internet van ser causes directes del suïcidi. A més, s’ha ordenat que el condemnat indemnitzi la mare del jove amb una quantitat de 20.000 euros.