Sabadell es prepara per la Passada de Sant Antoni: Cavalls, carruatges i música al cor de la ciutat

L’esdeveniment comportarà diverses restriccions de trànsit

14 de gener de 2026 a les 18:27h

Els principals carrers de l’eix central de Sabadell tornaran a omplir-se aquest dissabte 17 de gener amb la tradicional Passada de Sant Antoni, una de les celebracions més emblemàtiques del cicle hivernal, organitzada per les Colles Vella i Nova amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell. La festivitat, dedicada a Sant Antoni Abat, patró dels animals, celebra el lleu despertar de la natura després del solstici d’hivern i és un dels actes que millor combina tradició, cultura i participació ciutadana.

L’activitat començarà a primera hora del matí, entre les 6 i les 7 h, amb la concentració dels carruatges davant de les quadres de les dues Germandats, ubicades enguany al Passatge Clavé 4-12. Un cop recollits els abanderats, a les 10 h del matí es durà a terme la benedicció dels animals a la Plaça del Taulí, un moment simbòlic que dona oficialment inici a la jornada. A les 15.30 h, els carruatges i cavalls es concentraran per començar el recorregut de la Passada, que arrencarà a les 17 h des de l’Eix Macià amb la Plaça de la Concòrdia.

El trajecte seguirà pels carrers Francesc Layret, Carretera de Prats de Lluçanès, Avinguda de l’Onze de Setembre, Via de Massagué, Passeig de Manresa, Passeig de la Plaça Major, Plaça del Dr. Robert i Rambla fins a la cantonada de la Gran Via, on finalitzarà, una modificació d’enguany destinada a garantir tant el benestar dels cavalls participants com la seguretat del públic assistent. Es preveu que la comitiva arribi a aquest punt cap a les 19 h. Després, els animals i carruatges tornaran a les quadres pel recorregut Av. Barberà, Carrer de Brutau, Carretera de Barcelona, Ronda de Ponent, Carrer de Joan Plans, Carrer del Vallès i Passatge Clavé.

Aquest any, la Colla Nova serà l’encarregada d’encapçalar la Passada, obrint la comitiva juntament amb la Banda Municipal de Música de Sabadell, com és tradicional. Tant la Colla Vella com la Colla Nova col·laboren estretament amb l’Ajuntament des del 2019 per garantir la correcta organització de l’esdeveniment i la protecció dels animals participants.

Afectacions a la mobilitat

L’esdeveniment comportarà diverses restriccions de trànsit:

  • De 15 a 18 h: tall de l’Eix Macià, entre Plaça de la Concòrdia i Avinguda de Paraires.

  • De 17 a 19.30 h: tall de trànsit als carrers del recorregut i afectacions als carrers adjacents.

  • De 12 a 22 h: reserva parcial del pàrquing de zona blava del Carrer de Pi i Margall, davant de l’Escola de La Creu Alta.

Els carrers transversals s’aniran tallant puntualment al pas de les comitives, i es recomana als veïns i visitants planificar la mobilitat amb antelació.

Benestar dels animals, prioritat absoluta

L’Ajuntament ha establert enguany dos punts de control veterinari per assegurar el compliment de l’Ordenança de Benestar Animal i la normativa municipal:

  1. Primer control: de 12 a 15 h a les quadres del Passatge Clavé 4-12.

  2. Segon control: de 16 a 16.45 h a l’Eix Macià (davant de la Torre Millenium) per a participants sense inscripció prèvia.

En aquests punts, el personal veterinari comprovarà la documentació, l’estat de salut dels cavalls i que el pes dels carros no superi els límits establerts. També s’habilitaran punts d’abeuratge al principi i al final del recorregut per garantir la correcta hidratació dels animals.

La Passada de Sant Antoni de Sabadell combina tradició, cultura i seguretat: els participants i el públic podran gaudir d’una celebració històrica amb totes les garanties per als animals, en un dels actes més esperats de l’hivern a la ciutat.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit