Sabadell amplia el termini per presentar candidatures al Consell Consultiu de la Gent Gran

Les entitats locals podran proposar representants fins a l’11 de febrer en el procés de renovació del Consell dedicat a les polítiques per a la gent gran

09 de gener de 2026 a les 21:11h

El termini perquè les entitats de Sabadell presentin propostes de representants per formar part del Consell Consultiu de la Gent Gran s’ha prorrogat fins a l’11 de febrer. Aquesta decisió respon a la coincidència amb el període nadalenc, que podria dificultar la presentació puntual de candidatures.

Un espai clau per a la participació i el debat

Creat l’any 2000, aquest Consell s’ha consolidat com un òrgan plural i multisectorial que posa en valor les persones grans com un col·lectiu actiu dins la ciutat. A més, vetlla per assegurar-ne la integració plena i assessora sobre problemàtiques específiques, impulsant iniciatives, projectes i programes adreçats al seu benestar.

Estructura i funcionament del Consell

El Consell està format pel Plenari, que es reuneix dues vegades l’any; la Comissió Permanent, amb trobades cada dos mesos; i diversos grups operatius que es constitueixen segons necessitats. El Plenari inclou la presidenta —càrrec que ostenta l’alcaldessa—, la vicepresidenta —que correspon a la regidora d’Infància i Gent Gran— i els vocals. Aquests últims són designats durant dos anys entre representants dels grups municipals, entitats o persones grans destacades tant professionalment com personalment en l’àmbit local.

L’objectiu: assegurar una representativitat àmplia i efectiva

L’ampliació fins a l’11 de febrer busca facilitar una màxima inclusió en aquest procés electoral intern, donada la importància del Consell en el seguiment i plantejament de les polítiques públiques vinculades a la gent gran.

Més informació i contacte

Les entitats interessades poden obtenir detalls o fer consultes al Servei d'Infància i Gent Gran via correu electrònic (ciclesdevida@ajsabadell.cat) o bé trucant als telèfons 937453412 o 608631940 (també WhatsApp).

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit