Els socialistes de l’Ametlla del Vallès aposten “per elaborar un pla estratègic que permeti tenir totes les dades i tot el coneixement sobre el comerç local i així, poder fer les actuacions més adequades per dinamitzar el sector” ha explicat el candidat Llorenç Alerm. Es tracta d’una proposta que només ha presentat el PSC i que tots els candidats han vist amb bons ulls.
Alerm ha detallat que aquesta mesura d’elaborar un pla director de comerç o pla estratègic a l’inici de mandat és una iniciativa que ja s’ha desenvolupat en altres municipis, com Tiana o Rubí i “ha funcionat molt bé perquè millora la qualitat del comerç i la relació amb els compradors”.
El PSC aposta per encarregar el pla estratègic a l’inici de mandat i així, desenvolupar-lo com més aviat millor. Aquesta iniciativa permetria promocionar el producte local, fer actes per atraure nous clients i organitzar fires sectorials, entre d’altres.
També consideren que s’ha de fer una digitalització del comerç, dinamitzar el comerç online, facilitar la distribució i el lliurament de productes a casa dels veïns i veïnes de l’Ametlla. Alerm ha assegurat que és important crear una base de dades de comerç, restauració i activitats de serveis del municipi “per tal que els ciutadans ho tinguin a mà i sàpiguen de què disposen”.