D’aquesta manera, la plantilla vol posar sobre la taula unes condicions de treball que consideren “precàries i lamentables”. A més dels salaris, denuncien que ara l’empresa “exigeix una major producció”, i demana “encarregar-se de 17 o 18 estacions de bicis al dia”, quan abans la xifra era de deu per jornada. Segons el president del comitè, això vol dir moure cada dia “unes 150 o 160 bicis per treballador”.
El treballadors també sostenen que s’han de saltar les mesures viàries i de prevenció de riscos laborals perquè “les estacions no estan adaptades per carregar i descarregar”. A més, es queixen de “les dificultats per fer les necessitats fisiològiques” durant la jornada laboral i de la manca de temps de descans. “És miserable que un servei de l’Ajuntament tingui aquestes condicions”, ha dit Sergio Sena, membre del comitè d’empresa de la CGT, el sindicat majoritari del sector.
Des que es va posar en marxa el 2007, el Bicing de Barcelona ha estat gestionat per l’empresa de publicitat nord-americana Clear Channel, que va guanyar el concurs públic de l’Ajuntament. Tot i que es tracta d’un servei públic, fonts del consistori han subratllat que el conflicte laboral és entre l’empresa i els treballadors, que han explicat que “fa dos o tres mesos” que estan negociant amb la companyia. “El principal punt de desacord és el tema econòmic”, ha lamentat José Manuel Pelayo.
Tanmateix, des del comitè d’empresa apunten que al setembre el govern municipal obrirà una nova licitació, i per això demanen s’incloguin les seves reclamacions en les condicions del concurs. “Fa un mes que vam sol·licitar una reunió amb l’Ajuntament i no hem tingut resposta”, ha afirmat Sergio Sena. La seva principal reivindicació és que augmenti la inversió del pressupost en els salaris. Segons José Manuel Pelayo, “la partida és de 18 milions d’euros, i només 4 milions s’han destinat a la massa salarial”.
Amb aquestes demandes, aquest dimecres una vuitantena de treballadors s’han concentrat davant de l’Ajuntament de Barcelona amb consignes com “prou precarietat laboral i econòmica” i càntics apel·lant la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.