La Policia Municipal de Sabadell inicia una campanya de control dels patinets

L’acció vol vetllar pel compliment de la normativa i el bon ús dels Vehicles de Mobilitat Personal

16 de maig de 2024 a les 15:58h

La Policia Municipal posarà en marxa el proper dilluns una campanya de control de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) que estarà activa durant tota la setmana, fins al dia 26 de maig. L’objectiu és vetllar pel compliment de la normativa i pel bon ús d’aquest tipus de vehicles, com ara patinets i bicicletes. 

Aquesta és una campanya coordinada amb el Servei Català de Trànsit. Els agents de Policia Municipal tindran en compte diferents aspectes durant els controls, com les condicions de circulació o si s’han consumit alcohol o drogues, entre altres qüestions.  

Els VMP estan catalogats com a vehicles i, per tant, no poden circular per voreres i zones de vianants a excepció dels monopatins, patinets i  aparells similars que rodin al pas de les persones.  

També es considera infracció utilitzar dispositius de telefonia mòbil o circular de nit o amb poca visibilitat sense llum al vehicle ni roba o  elements reflectants. 

Els conductors de VMP estan obligats a sotmetre’s a les proves de  detecció d’alcohol i drogues i si donen positiu s’imposa la corresponent  denúncia.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit