La ciutat de Barcelona s’ha convertit en la diana d’una nova sèrie de crítiques per la decisió d’alguns bars i restaurants de rebutjar els clients que no vagin acompanyats. Segons ha publicat el diari ‘El País’, alguns d’aquests locals es troben al carrer Blai i a l’Eixample, i s’han convertit en un nou exemple de la massificació del turisme a la ciutat comtal.
Segons informen des del diari espanyol, un home va haver de tornar a casa sense sopar després que fins a tres establiments diferents li neguessin l’entrada. La raó? Que estava sol. Els locals van argumentar diferents raons, com ara que les taules estaven reservades, que només es reservaven a grups, o fins i tot intentaven limitar-li el temps de menjar a 20 minuts si volia taula. Però ell assegura que les taules estaven buides i que fins i tot van donar-les a grups que venien darrere d’ell.
Altres clients denuncien que la situació no és estranya i que hi ha més locals de la ciutat que deneguen taula a persones que no van acompanyades perquè perdrien diners i prefereixen donar-les a grups que gastaran més.
La situació fins i tot ha traspassat ja les fronteres i ha arribat a mitjans d’altres països, com ara el ‘The Telegraph’ britànic, que ha aprofitat aquesta nova tendència per carregar contra la ciutat i el seu model.
“Els comensals individuals són dolents per als negocis. Sols, ocupen una taula que podria assignar-se a una parella o, en l’improbable cas que la persona ocupi una taula per a vuit, a tot un grup”, asseguren des del diari.
Moltes veus critiquen aquesta nova tendència, especialment després d’haver viscut una pandèmia que va obligar a tancar molts negocis i va estar a punt de provocar el tancament de molts més. “Els hostalers haurien de ser més atents amb els seus clients“, insisteixen.
Ara, la pandèmia ja ha quedat enrere i els bars i restaurants intenten treure el màxim benefici possible en un context de crisi econòmica i d’inflació, augmentant els preus dels seus productes i, ara també, rebutjant clients que consideren que no aportaran els suficients beneficis a l’empresa.