Parets accelera la digitalització de l’aigua amb 1.700 comptadors intel·ligents instal·lats

El municipi arriba al 21% de telelectura i preveu doblar la xifra en una segona fase

26 de novembre de 2025 a les 13:59h

La primera fase del projecte de digitalització del servei d’aigües de Parets del Vallès ja és una realitat. El municipi ha completat la instal·lació de més de 1.700 comptadors intel·ligents als habitatges, fet que situa en un 21% el parc de comptadors amb tecnologia de telelectura.

Aquest projecte, impulsat per l’Ajuntament i CASSA, ha estat seleccionat en la segona convocatòria de subvencions per a la digitalització de les administracions locals en la gestió del cicle urbà de l’aigua, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i finançat amb fons NextGenerationEU. A més, ha estat reconegut com un dels deu millors projectes escollits a escala estatal. La subvenció concedida cobreix el 80% del pressupost, superant els 350.000 euros.

Els serveis de valor afegit associats a la telelectura són el control del consum en temps real o l’alerta d’anomalies. La informació intel·ligent sobre el consum d’aigua és de gran valor per conscienciar la ciutadania que l’aigua és un valor escàs i se n’ha de fer un ús racional.

La segona fase del desplegament preveu la instal·lació d’uns altres 1.700 comptadors intel·ligents. Un cop enllestida, el 42% dels habitatges del municipi tindran accés als serveis de telelectura, avançant en l’objectiu de modernitzar integralment la gestió del cicle de l’aigua.

La ciutadania valora positivament el servei d’aigües municipal: segons els resultats de l’última enquesta, la puntuació mitjana se situa en un 8,07 sobre 10, un notable alt que reforça la percepció de bon funcionament del servei.

Respecte a aquestes xifres, el regidor de Via Pública i Serveis Urbans, Francesc de la Torre, ha assenyalat: “Estem molt satisfets de la valoració que fan les paretanes i els paretans del servei d’aigües municipals. La digitalització amb els nous comptadors intel·ligents és una passa més per donar un servei de millor qualitat en la línia de posar en valor l’aigua com a un recurs escàs i per fer pedagogia sobre un ús racional del mateix”.