Pànic a l'aeroport del Prat per una falsa amenaça de bomba: detingut un home que va cridar 'Allahu Akbar'

Molts passatgers van començar a fugir corrents i alguns fins i tot van trencar portes per intentar sortir de l'espai davant la por que es tractés d'un atemptat

21 de juliol de 2026 a les 07:55h

Un home va ser detingut ahir, dilluns 20 de juliol, al vespre a la Terminal 2 de l'aeroport del Prat després de llançar una motxilla a terra i cridar consignes islamistes, fet que va provocar escenes de pànic entre els passatgers. Finalment, els especialistes en desactivació d'explosius de la Guàrdia Civil van confirmar que la motxilla no contenia cap artefacte explosiu.

L'incident es va produir cap a les 19.30 hores a la porta d'embarcament U31 de la Terminal 2, tal com va avançar ElCaso.cat.

Corredisses i atacs d'ansietat entre els passatgers

Segons les primeres informacions, l'home, de nacionalitat dominicana, va llançar una motxilla a terra mentre proferia crits com "Allahu Akbar", fet que va desencadenar el pànic entre les desenes de persones que es trobaven a la zona.

Molts passatgers van començar a fugir corrents i alguns fins i tot van trencar portes per intentar sortir de l'espai davant la por que es tractés d'un atemptat.

Com a conseqüència de les corredisses, dues persones van haver de ser ateses per atacs d'ansietat, tot i que no es van registrar ferits greus.

La Guàrdia Civil va descartar qualsevol explosiu

Agents de la Guàrdia Civil, amb la col·laboració d'un treballador de l'aeroport, van aconseguir retenir el sospitós fins a la seva detenció.

Posteriorment, els TEDAX van inspeccionar la motxilla i van comprovar que no contenia cap explosiu, fet que va permetre recuperar progressivament la normalitat a la terminal sense que l'operativa de l'aeroport es veiés afectada.

Els Mossos també van fer seguiment de l'incident

Tot i que la investigació correspon a la Guàrdia Civil, els Mossos d'Esquadra també van activar la Unitat d'Informació de la Regió Policial Metropolitana Sud i la Unitat Permanent d'Informació (UPI) per fer el seguiment dels fets, a més de desplegar efectius de l'ARRO com a mesura preventiva.

Les primeres hipòtesis apunten a un problema de salut mental

Segons les primeres informacions, no hi ha indicis que l'arrestat tingui vincles amb organitzacions terroristes ni que estigués immers en un procés de radicalització.

Les primeres indagacions apunten que l'home presentaria problemes psiquiàtrics i que durant l'interrogatori responia de manera incoherent. Tot i això, les forces de seguretat mantenen oberta la investigació per aclarir els fets i descartar definitivament qualsevol connexió amb el terrorisme.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara
Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit