Ouigo ha anunciat l’estrena, el 14 de desembre, d’un servei directe d’alta velocitat entre Barcelona i Sevilla sense canvis de tren. El nou trajecte farà parada a Saragossa, Madrid i Còrdova, i incorporarà dues franges clau: a les 7.35 h sortirà un tren de Sants amb arribada a la capital andalusa a les 13.51 h, mentre que en sentit invers la sortida serà a les 17.00 h amb arribada a Barcelona cap a les 23.00 h. Les entrades es posen a la venda aquest dijous. L’operadora calcula que aquesta ruta afegirà 7.000 places setmanals des de Barcelona i unes 370.000 anuals, i que elevarà fins als 3 milions la capacitat total de seients oferts des de la capital catalana.
Pel que fa als preus, Ouigo fixa un tiquet d’entrada des de 9 euros si es compra amb molta antelació, i manté una tarifa plana de 7 euros per a infants fins als 14 anys. La directora general, Hélène Valenzuela, ha remarcat que l’itinerari uneix “dos destins essencials” i reforça la “vertebració del territori”. Segons la companyia, la liberalització ferroviària ha beneficiat “els ciutadans”: des del 2019 el preu mitjà als corredors d’alta velocitat hauria caigut un 44% i el nombre de viatgers s’hauria duplicat.
Sobre resultats, Valenzuela ha avançat que espera tancar l’exercici del 2025 amb un Ebitda positiu i, preguntada pel present exercici, ha assenyalat igualment una previsió d’Ebitda positiu aquest any. Ha atribuït aquesta evolució a una combinació de factors: uns costos d’infraestructura continguts, una organització interna ajustada i la posada en marxa recent de rutes al sud peninsular que al 2024 encara no operaven plenament.
Mirant endavant, la directiva ha indicat que l’empresa estudia com integrar els bitllets de Rodalies en la seva oferta per millorar l’“última milla”, un aspecte que considera “molt important” i que figura a la seva llista de temes pendents en desenvolupament. En conjunt, el nou Barcelona–Sevilla reforça la competència en llarga distància, amplia capacitat i pressiona els preus a la baixa, alhora que obre la porta a millores d’intermodalitat per facilitar els desplaçaments urbans i metropolitans dels viatgers.