L’Oficina Local d’Habitatge de Badalona amplia els horaris d’atenció

La millora en el servei s’ha complementat amb actuacions per adequar l’espai i la dotació de nous recursos materials i més personal

temps lectura-Temps de lectura: 3 minuts

L’Oficina Local d’Habitatge de Badalona (OLH) ha augmentat el seu equip de treballadors per millorar el servei i poder afrontar un volum de feina més elevat. Amb la incorporació a l’oficina de vuit nous perfils, el servei dobla els seus recursos i passa a tenir un equip de 15 persones.

 

L’ampliació de la plantilla es vol continuar en una segona fase de contractacions on s’incorporin a l’equip persones amb experiència en temes com l’eficiència energètica o la mediació amb grans tenidors per poder millorar la gestió de situacions relacionades amb aquestes qüestions i també ampliar els serveis que ofereix l’oficina.

 

L’ampliació de personal ha possibilitat augmentar l’atenció presencial de l’Oficina Local d’Habitatge, que està situada a l’avinguda Alfons XIII cantonada amb el carrer Ponent (als baixos de Palau Municipal d’Esports). A partir d’ara l’OLH, obre també els dimarts a la tarda, sent el seu horari de dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores i les tardes de  dimarts i dijous de 16 a 18.30 hores.

 

La contracció de nous treballadors ha suposat també un increment significatiu del nombre de cites presencials i telefòniques que s’atenen diàriament. Actualment, amb la disposició de fins a sis punts de treball simultanis, es pot atendre de prop de 100 cites presencials al dia, fet que permetrà passar de les més de 7.000 atencions que es van fer in situ a l’oficina durant l’any 2022, a una xifra propera a les 15.000 durant aquest any 2023.

 

Adequació de l’espai i dotació de recursos

A la millora del servei de l’Oficina Local d’Habitatge de Badalona i l’ampliació de personal s’ha d’afegir també l’adequació de l’espai. Concretament, s’ha ampliat la zona de recepció de l’oficina per tal de disposar de quatre nous punts d’atenció presencial i s’ha redistribuït la zona interna de l’oficina per a disposar de més espai i poder posar nous punts de treball que donin cobertura als nous serveis que s’han d’implantar.

 

També s’ha complementat l’augment de la plantilla la dotació de més recursos materials. En aquest sentit, s’han instal·lat nous ordinadors i altres equipaments informàtics als punts de treball; s’ha implantat un sistema de gestor de les cites prèvies presencials, mitjançant expenedor de tiquet i redirecció a les taules d’atenció; s’ha introduït una nova centraleta de telefonia pel sistema IP per internet, així com increment del nombre de telèfons a tots els punts de treball; s’ha instal·lat un nou sistema de càmeres de videovigilància, connectat amb el sistema control i videovigilància; i s’han fet millores en les instal·lacions de xarxa de comunicacions.

 

L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, ha visitat aquest dimarts al matí la seu de l’Oficina Local de l’Habitatge acompanyat de la 4a tinenta d’alcaldia i regidora de l’Àmbit de Territori, Habitatge, Esports i Salut, Teresa González. Guijarro ha remarcat que “des de la seva creació l’any 2008, l’oficina ha tingut mancances tant de personal com logístiques, fet que ha dificultat el seu funcionament i l’atenció als usuaris.

 

Ara, gràcies a l’empenta i aposta del Govern municipal per millorar el servei, s’ha incrementat la partida pressupostària i s’ha aconseguit millorar el servei gràcies a la construcció d’un gran equip humà que compta amb els recursos materials necessaris per respondre totes les qüestions que pertanyen a l’àmbit”.