Una nova multinacional ocuparà el lloc de Nissan a la Zona Franca i invertirà 58 MEUR

El nou complex permetrà centralitzar una part essencial de la distribució de l’última milla

24 de novembre de 2025 a les 20:17h

L’empresa internacional de paqueteria i missatgeria GLS ha fet un pas decisiu per reforçar la seva presència al sud d’Europa: destinarà uns 58 milions d’euros a la construcció d’un nou centre logístic d’última generació als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. Un moviment estratègic que la companyia defineix com “una fita singular” i que confirma la transformació accelerada del sector arran de l’auge del comerç electrònic.

Aquest nou espai, batejat com a Barcelona Sud, ocuparà una superfície de 20.298 metres quadrats i es distribuirà en tres plantes: una planta baixa de 7.074 m², una primera planta de 5.587 m² i una entreplanta de 528 m², a més de 1.665 metres quadrats d’oficines destinades a la gestió i coordinació operativa. La previsió és que les obres estiguin enllestides durant el 2026, convertint-se en una de les infraestructures logístiques més avançades de l’Estat.

Segons fonts de la companyia, el nou complex permetrà centralitzar una part essencial de la distribució de l’última milla —és a dir, el tram final de lliurament al client— i també una gran part de les sortides cap a la xarxa de col·laboradors i agències del grup. Des d’aquest punt, GLS donarà servei a tota la península Ibèrica, establint “bypass directes” amb altres plataformes logístiques de l’Estat i reforçant així l’agilitat en la gestió de paqueteria.

Aquest centre se sumarà al que GLS ja opera a Santa Perpètua de Mogoda, i convertirà Barcelona en una autèntica porta d’entrada i sortida a Europa per a la mercaderia d’importació i exportació del conjunt d’Ibèria. La seva ubicació a la Zona Franca, molt pròxima al port, l’aeroport i les principals vies terrestres, és un dels atractius clau per a aquesta operació.

La multinacional, amb seu als Països Baixos, assegura que va analitzar “diferents opcions” abans de decantar-se per aquest projecte, que inclou un model d’instal·lació multinivell. Es tracta del primer centre amb aquesta configuració que GLS construeix a Europa, i que considera una solució “pionera, innovadora i sostenible” per aprofitar al màxim el sòl disponible i millorar l’eficiència operativa.

Amb aquesta inversió, la Zona Franca continua guanyant força com a pol logístic de referència, mentre que Barcelona consolida la seva posició com un dels grans nodes de distribució del sud del continent.